کد خبر: ۱۱۳۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱
وزیر خارجه روسیه امروز(جمعه) با همتای لبنانی خود دیدار و در مورد اوضاع داخلی این کشور به ویژه مساله استعفای حریری رایزنی می‌کند.
ناطقان: به نقل از پایگاه اینترنتی روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه قرار است امروز در مسکو نشستی را با جبران باسیل، وزیر امور خارجه لبنان برگزار می‌کند و در جریان این نشست اوضاع داخلی لبنان را مورد بررسی قرار دهد.

پیشتر ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه تصریح کرده بود، رهبران لبنانی تماس‌های زیادی را با پایتخت‌های کشورهای جهان به منظور ضمانت حمایت از حاکمیت لبنان در عرصه بین المللی برقرار کرده‌اند. وی خاطر نشان کرد، سعد الحریری، نخست وزیر مستعفی لبنان هنوز در عربستان است و با نمایندگان کشورهای دیگر از جمله سفیر روسیه در ریاض دیدار می‌کند.

زاخارووا افزود: مسکو تحولات لبنان را از نزدیک پیگیری می‌کند. دیدگاه روسیه درمورد امور لبنان تغییر نکرده است که این دیدگاه در حمایت قاطع مسکو از این لبنان و استقلال و یکپارچگی خاک آن خلاصه می‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد، روسیه خواهان استقلال لبنانی‌ها در تصمیم‌گیری‌ها جهت ‌حل تمام مسائل مطرح شده در برنامه‌های ملی آنها است و این کشور مخالف هرگونه مداخله خارجی است که توازن سیاسی و طائفه‌ای موجود در لبنان تهدید می‌کند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین