کد خبر: ۱۱۴۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵
عضو شورای عالی کنگره شهدای روحانی قم با بیان اینکه هم اکنون 4300 شهید روحانی در کل کشور شناسایی شده است، افزود: برگزاری کنگره ملی شهدای روحانی برای سال ۹۷ پیش‌بینی شده است.
ناطقان: حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری، امروز در دیدار اعضای  کنگره شهدای روحانی استان قم با آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به حضور روحانیت در بخش‌های مختلف دفاع مقدس گفت: روحانیت در همه عرصه‌ها به خصوص دفاع مقدس پرچمدار بوده است.

وی افزود: اگر از نقش امام و مرجعیت در دفاع مقدس که نقش بی بدیلی بوده است بگذریم روحانیت در همه بخش‌ها در دفاع مقدس از فرماندهی گروهان و گردان و لشکر گرفته تا حضور در خط مقدم جبهه، حضور موثری داشتند.

ذوالنوری با بیان اینکه حضور حتی طلاب کم سن و سال در جبهه اثر وضعی داشت ادامه داد: ائمه جماعات و جمعه نیز برای تقویت جنگ، مردم را بسیج می‌کردند و این کار ویژه‌ای بود که از غیر روحانیت بر نمی‌آمد.

وی اظهار کرد: برخی روحانیون بنیانگذار لشکر بودند، و موارد متعددی ماند شهید کاوه را شاهد بودیم که روحانی بودند ولی در عین حال در کسوت فرماندهی گروهان و گردان و لشکر و تیرانداز و آرپیجی زن مشغول خدمت بودند.

ذوالنوری نقش تبلیغی و رزمی روحانیت را مورد توجه قرار داد و گفت: وجود ۴۰ امام جمعه موقت شهید و ۲۰ امام جمعه شهید حکایت از این مسئله دارد.

** 9 دی ماه زمان برگزاری کنگره شهدای روحانی قم/شناسایی 1هزار شهید روحانی در قم

وی با بیان اینکه هم اکنون چهار هزار و ۳۰۰ شهید روحانی ثبت شده داریم که تعدادی در تحقیقات جدید شناسایی شده است، افزود: کنگره ملی شهدای روحانی نیز برای سال ۹۷ پیش‌بینی شده و به مدت 2 روز که یک روز آن در تهران و یک روز در قم است برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه هزار نفر شهید روحانی در قم شناسایی شده‌اند، ادامه داد: در استان‌های مختلف کنگره‌های استانی شهدای روحانی برپا شده و در قم نیز این کنگره روز ۹ دی ماه با استفاده از بیانات یکی از مراجع معظم در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار خواهد شد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین