کد خبر: ۱۱۴۵۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱
عضو «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس گفت: طبق برنامه‌ریزی این کمیسیون جهت بازدید از سفارتخانه‌های ایران در سایر کشورها، قرار بود بنده و آقای فلاحت‌پیشه به کشور آلمان سفر کنیم که به دلیل درخواست انگشت‌نگاری برای ورود به این کشور ، این سفر لغو شد.
ناطقان: شهروز برزگر نماینده مردم سلماس گفت: طبق برنامه‌ریزی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس جهت بازدید از سفارتخانه‌های ایران در سایر کشور‌ها قرار بود بنده و آقای فلاحت‌پیشه به کشور آلمان سفر کنیم که به دلیل درخواست انگشت نگاری برای ورود به این کشور دیگر به این سفر نرفتیم.

وی افزود: این سفر به دلیل درخواست انگشت‌نگاری از نماینده مجلس ایران، لغو شد.

عضو «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس با بیان اینکه برای عزیمت به ۱۳ کشور اروپایی نیاز به انگشت نگاری است، افزود: حتی برخی از دوستان در وزارت خارجه به ما گفتند که ما می‌توانیم ویزای نشنال آلمان را تهیه کنیم، اما همین که نباید از ابتدا انگشت نگاری انجام می‌شد کلا این موضوع را هم نپذیرفتیم.

وی تأکید کرد: معتقدم وقتی ما به عنوان نماینده ایران مبادرت به این سفر می‌کنیم نباید این قبیل موارد وجود داشته باشد.

ماجرای سفارت ایتالیا
ابوالفضل حسن‌بیگی نماینده مردم دامغان پیش‌تر (اول آبان) درباره سفر دو عضو دیگر کمیسیون امنیت ملی برای بازدید از سفارتخانه‌های ایتالیا و قبرس از «درخواست انگشت‌نگاری سفارت ایتالیا» درباره این سفر خبر داده بود.

این نماینده مجلس تاکید کرد:در رابطه با بازدید از سفارتخانه‌ها و تصمیم‌گیری کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این رابطه، قرار بر این شده بود که بنده و آقای جمالی‌نوبندگانی نماینده مردم فسا از سفارتخانه ایران در ایتالیا بازدید کنیم لذا زمانی که مجلس برای دریافت ویزا برای این سفر اقدام کرد طرف‌های ایتالیایی گفتند که باید ما برای انگشت نگاری به سفارتخانه این کشور برویم که بنده در این راستا این موضوع را قبول نکردم.

عضو «کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی» مجلس با اشاره به جلسه کمیسیون متبوع خود پیرامون این موضوع بیان داشت: در آن جلسه بنده اذعان داشتم که ما نماینده مجلس هستیم و این آقایان که همواره صحبت از دموکراسی و مردم سالاری دارند معنایی ندارد که نماینده مجلس ایران بخواهد برای این سفر به سفارت ایتالیا رفته و انگشت‌نگاری شود لذا در این راستا صحبت‌هایی انجام شد و پیرامون این موضوع اعضای کمیسیون حق را به ما دادند و گفتند که تحت هیچ شرایطی نباید این انگشت‌نگاری انجام شود چرا که ما نماینده مجلس هستیم و درسطح جهانی هم مصونیت داریم.

حسن بیگی اضافه کرد: پیرامون جلسه کمیسیون نهایتاً تصمیم بر این شد تا این مسئله از سوی وزارت امور خارجه پیگیری شود تا این موضوع به نوعی برطرف شود.

وی با اشاره به صحبت‌هایی مبنی بر مقابله به مثل با ایتالیا بیان داشت: بنده در آن جلسه که این موضوع مطرح شد گفتم که شاید ده سال دیگر هم نمایندگان ایتالیا نخواستند که به ایران بیایند، آن موقع تکلیف چیست؟ و یا اگر شما بخواهید در این شرایط امتیازی بدهید و این جور چیز‌ها را قبول کنید فردا زمانی هم به رئیس جمهور ما می‌گویند که اگر می‌خواهید به سازمان ملل سفر کنید باید پیش از آن تعهداتی بدهید و بدین وسیله جمهوری اسلامی ایران را محدود کنند؛ بنابراین بنده در ادامه صحبت‌های خود گفتم که در این شرایط نه قبول می‌کنم و نه به این سفر می‌روم. نهایتا تصمیم کمیسیون نپذیرفتن این شرایط بود.

عضو «کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی» مجلس بیان داشت: در حال حاضر بیش از یک ماه از ماموریت کمیسیون به وزارت امور خارجه در این رابطه می‌گذرد و هنوز هیچ پاسخی از سوی وزرات امور خارجه به کمیسیون ارائه نشده است.

وی با بیان اینکه هیچ جای دنیا نیرو‌هایی که پاسپورت سیاسی دارند بدین نحو با آن‌ها برخورد نمی‌شود، گفت: بنده تحت هیچ شرایطی به هیچ وجه به این سفر نمی‌روم و دیگران اگر بخواهند این سفر را بپذیرند به خودشان مربوط است.

در پی مطرح شدن سفر دو نماینده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای بازدید از سفارت ایران در این کشور مسئولان ایتالیا درخواست انگشت‌نگاری از دو نماینده را مطرح کردند و بدنبال این درخواست سفر ۲ عضو این کمیسیون تاکنون به تعویق افتاده است.

منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین