کد خبر: ۱۱۵۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶
یک داروساز و مدیرعامل یکی از شرکت های دانش بنیان دارویی کشور به جزئیات و علت مرگ زیاد بیماران مبتلا به سرطان در کشورمان پرداخت.
ناطقان: سبزواری با اشاره به اینکه باید در عرصه تولید داور بر محور کیفیت متمرکز شد تا پزشکان و متخصصان نیز با خیالی آسوده دارویی ایرانی را تجویز کنند، اظهار داشت: از آن سو نیز وقتی یک فوق تخصص در حوزه سرطان از اصالت و کیفیت داروی تولید داخل مطمئن می شود بهتر است تا برند ژنریک دارو را روی نسخه تجویزی قید کند.

این داروساز و مدیرعامل یکی از شرکت های دانش بنیان دارویی کشور با اشاره به تولید چند نوع داروی هایتک توسط متخصصان داخلی عنوان کرد: جوانانی که می توانستند به کشورهای دیگر مهاجرت کنند در ایران ماندند و در طول 5 سال گذشته داروهای بسیار پیشرفته از نظر فرمالیسیون را تولید کردند و باعث جلوگیری از خروج حدود 600 میلیارد تومان از کشور شد.

وی با بیان اینکه تعداد تولید داروهای هایتک در کشور محدود و کم است ولی ارزش آن بسیار زیاد است، گفت: هم اکنون تامین داروهای هایتک و پیشرفته در کشورمان به صورت 50 - 50 صورت می پذیرد یعنی نیمی از این داروها وارداتی و نیمی دیگر در کشور تولید می شود.

این داروساز با اشاره به اینکه داروهای تولیدی کشورمان حتی بیماری سرطان را نیز درمان می کنند، عنوان کرد: اگر در کشور مشاهده می کنیم بیمار مبتلا به سرطان درمان نمی شود و فوت می کند به دلیل این است که فرهنگ پیشگری در کشورمان کمرنگ است و همه نیز از دولت ها انتظار دارند درحالیکه باید افراد و مردم خود به عرصه مقوله ورود کنید.

سبزواری خاطرنشان کرد: در کشورهای توسعه یافته مانند آمریکا افراد بسیاری دچار سرطان می شوند ولی چون زود سرطان آنها شناخته می شود متعاقبا درمان آن نیز امکان دارد ول در ایران اینگونه نیست و تا بدن افراد درد نگیرد کسی به فکر معاینه و پزشک نمی شود و زمان مطلع می شوند که چار سرطان به مراحل نهایی و خطرناک رسیده است.
برچسب ها: بیماران ، سرطان ، مرگ
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین