کد خبر: ۱۱۵۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶
مشاوران املاک می‌گویند: « بازار فروش راکد شده و روند معاملات در بازار اجاره هم با کندی پیش می‌رود.» گفته می‌شود بعد از دستور شورای پول و اعتبار برای کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی، اجاره بها در تهران صعودی شده است.
ناطقان: خانه اجاره‌ای گران شد. این را می‌شود از آمارهای مرکز آمار ایران فهید که حکایت از  رشد بیش از 9 درصدی شاخص کرایه مسکن در آبان‌ماه جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد. تاثیر مخرب رکود تورمی بازار مسکن،  بیش از هر زمان دیگری در آمارهای رسمی مشهود شده است.

حالا با نگاهی به  آمارهای  مرکز آمار ایران که پیرامون  وضعیت قیمت‌ها در بازار اجاره  منتشر شده است، می‌توان اینطور دریافت که سیل عظمی از  متقاضیان مسکن  به دلیل عدم توانایی مالی‌شان از خرید نا امید شده و به اجاره روی آورده‌اند. این در حالیست که به گواه بسیاری از مشاوران املاک،  چند سالی است بازار اجاره هم با آنها نامهربان شده است.
 
برخی از مشاوران می‌گویند: « بازار خرید و فروش راکد شده و روند معاملات در بازار اجاره هم با کندی پیش می‌رود.» گفته می‌شود بعد از اجرایی شدن دستور شورای پول و اعتبار برای کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی، اجاره بها در تهران صعودی شده است.

حالا بانک مرکزی اینطور گزارش کرده است که در آبان ماه شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۹.۶ درصد و ۸.۵ درصد رشد نشان می‌دهد؛ ماهیت قرارداد‌های اجاره مسکن که اغلب یکساله تنظیم می‌شوند و نیز اثرپذیری شاخص اجاره بهای مسکن از سیاست‌های کنترل و مهار تورم سبب تغییر متناسب اجاره بها با تحولات نرخ تورم در کشور شده است.
حجم معاملات مسکن
 
در بخش دیگری از این گزارش آمده است؛ در آبان ماه امسال تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۱۴ هزار و ۸۰۰ واحد رسید که در مقایسه با ماه مشابه سال قبل ۱۸.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.
 
بررسی توزیع تعداد واحد‌های مسکونی معامله شده به تفکیک عمر بنا در آبان ماه سال ۱۳۹۶ حاکی از آن است که واحد‌های تا ۵ سال ساخت با سهم ۴۷.۲ درصد بیشترین سهم از واحد‌های مسکونی معامله شده را به خود اختصاص داده اند.
این سهم در مقایسه با آبان ماه سال قبل ۵ درصد کاهش یافته و در مقابل به سهم واحد‌های با قدمت ۶ تا ۱۰ سال و بیش از ۱۵ سال افزوده شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین