کد خبر: ۱۱۷۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶
هزاران اسرائیلی در تل‌آویو برای دومین هفته متوالی علیه فساد دولتی و بنیامین نتانیاهو که به اتهام سوءاستفاده از مقام و جایگاهش تحت پیگرد قضایی است، تظاهرات کرده و خواستار کناره‌گیری او شدند.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پلیس شمار معترضان روز شنبه را حدود ۱۰ هزار تن برآورد کرد و در واقع این تجمع در ادامه اعتراضات هفته گذشته صورت گرفت که بزرگترین اعتراض ضد فساد در هفته‌های اخیر شد و حدود ۲۰ هزار تن در آن شرکت کردند.

این اعتراضات در محکومیت اتهامات فساد علیه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است. نتانیاهو که چهار دوره است نخست‌وزیری را در دست دارد، به مشارکت در دو پرونده فساد متهم است. اولین مورد شامل دریافت هدایا از تاجران متمول و دومین پرونده، توافق با صاحب یک روزنامه برای پوشش بهتر اقدامات او در ازای ایجاد محدودیت علیه رقبای آن روزنامه است.

چنانچه نتانیاهو محکوم شود، تحت فشار زیادی برای استعفا قرار می‌گیرد و یا احتمال دارد او خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شود.

هزاران معترض اسرائیلی با درخواست استعفای نتانیاهو شعار "بی‌بی‌ به زندان برود" سر دادند. این معترضان که به خیابان‌های تل‌آویو آمده بودند، درخواست داشتند که نتانیاهو بابت اتهامات فساد از کار کناره‌گیری کند.

این تظاهرات موسوم به "راهپیمایی شرم" برگزار شد و معترضان شعار "شرم، شرم، شرم" و "بی‌بی نتانیاهو به زندان برود" و "تسلیم نشوی، تسلیم نمی‌شویم" سر دادند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین