کد خبر: ۱۱۷۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰
تقدیم لایحه بودجه ۹۷ توسط رییس‌جمهور، جلسه فراکسیون نمایندگان ولایی با وزیر بهداشت، جلسه فراکسیون مستقلین با وزیر ارشاد، اعلام وصول سوال نمایندگان از وزرای نفت و اقتصاد، برگشت طرح استخدام مهندسین ناظر کشاورزی به کمیسیون مربوطه، تجمع سپرده‌گذاران موسسات مالی و بازنشستگان مقابل مجلس و... از جمله مهمترین اخبار امروز(یکشنبه) ۱۹ آذر ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید آن ها را در زیر بخوانید.
ناطقان: جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی برگزار شد. تقدیم لایحه بودجه ۹۷ توسط رئیس‌جمهور، طرح دوفوریتی اصلاح قانون استخدام مهندسین ناظر تولیدات کشاورزی و ... در دستور کار جلسه علنی امروز مجلس قرار گرفت.

رییس مجلس شورای اسلامی در نطق قبل از دستور از در دستور کار بودن طرح حمایت از آسیب‌دیدگان زلزله و رسیدگی اولویت‌دار مجلس به این طرح خبر داد.



رئیس‌جمهور برای تقدیم لایحه بودحه ۹۷ در مجلس شورای اسلامی حاضر شد . پس از تحویل لایحه بودجه به مجلس، طبق آیین نامه نمایندگان، کمیسیون‌های تخصصی و کمیسیون تلفیق آن را مورد بررسی قرار دادند.

روحانی در این جلسه با بیان اینکه بودجه امسال تبلور وعده‌های انتخاباتی است، گفت: در این لایحه به خوبی روشن شده که بودجه تنها یک لیست درآمدی و هزینه ای نیست، بلکه بودجه سالانه برشی از برنامه چهار ساله دولت است. وی در بخش دیگری از سخنرانی اش با بیان اینکه ریشه مسکن مهر غلط بود، تصریح کرد: مشکل مسکن مهر این نیست که پایه اش سفت و شل است مشکل این است که از چه پولی درست شد. این را جواب بدهید استقراض از بانک مرکزی خطای بزرگی بود و مسکن مهر از جیب فقرا درست شد چون پایه پولی بالا رفت و تورم 45 درصدی ایجاد کرد.

حسن روحانی پس از سخنرانی یک ساعته خود در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس، متن لایحه بودجه کل کشور سال ۹۷ را به علی لاریجانی رئیس مجلس تحویل داد.

در مقایسه نطق بودجه‌ای پارسال و امسال روحانی نیز شاهد آینده‌نگری در مقابل گذشته‌محوری هستیم.

ناطقین امروز مجلس

رنجبرزاده: آمریکا با انتقال سفارت جاسوسی در قلب جهان اسلام، سیلی محکم‌تری خواهد خورد

نماینده بیرجند: وزیر خارجه هر چه سریعتر طرح تحول ساختار و ایجاد معاونت اقتصادی را اجرایی کند

کاظمی: بیکاری امان جوانان را بریده است

کوهکن: تصمیم ترامپ موجب تسریع در شکسته شدن شیشه عمر استکبار می‌شود

زاهدی: اقدام نابخردانه ترامپ نتیجه رقص شمشیر او با حاکمان آل‌سعود بود

***



صبح امروز همچنین جلسه فراکسیون نمایندگان ولایی با وزیر بهداشت برگزار شد. قاضی زاده هاشمی در این نشست  درباره طرح تحول سلامت و میزان موفقیت آن گفت که علیرغم همه کمک‌های دولت و مجلس هنوز شرایط خوب نیست و مردم گرفتار هستند. وی افزود: بهداشت در روستاها و مناطق محروم شرایط مناسبی ندارد. در این نشست مشترک همچنین بر موضوع طرح تحول سلامت برای استمرار نیازمند پایداری منابع تاکید شد.

در ادامه کار امروز نمایندگان مجلس سوال نمایندگان از وزرای نفت و اقتصاد اعلام وصول شد. محمدعلی وکیلی همچنین از اعلام وصول لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی خبر داد.

طرح دو فوریتی اصلاح قانون استخدام مهندسین ناظر تولیدات کشاورزی نیز در دستور کار جلسه علنی قرار گرفت و در نتیجه آن طرح استخدام مهندسین ناظر کشاورزی به کمیسیون مربوطه برگشت.

 اخطارها و تذکرات شفاهی امروز نمایندگان مجلس

قوامی: طراز صادرات در ۷ ماهه اول امسال منفی شده است

قاضی‌پور: لایحه بودجه باید پیش از ۱۵ آذر تقدیم مجلس می‌شد

پزشکیان: وحدت نیاز امروز کشور است/ گروهی برای حل اختلافات جمع شوند

لاریجانی در پاسخ به اخطار حاجی‌دلیگانی: نمایندگان بودجه ۹۷ را با برنامه ششم تطبیق دهند

فلاحت‌پیشه: مردم کرمانشاه گدا نیستند/چادرهای زلزله زدگان را باد برده است

نماینده پیرانشهر: علت عدم بازگشایی مرز تمرچین چیست؟

نماینده سپیدان: بحران آب در استان فارس جدی است

احمدی لاشکی: علت توقف ساخت و سازها در محدوده قانونی شهرهای شمالی چیست؟

کمالی‌پور: پاسخگوی نابودی کشور از ناحیه قاچاق بی‌رویه کالا و ارز کیست؟

برزگر: سرعت ایجاد مرز رسمی بین ایران و ترکیه را بیشتر کنید

شریعت‌نژاد: دولت روحانی راه‌های مشارکت بخش خصوصی در اقتصاد را بسته نگه داشته است

نادری: وعده‌های مسئولان به مردم زلزله‌زده رو به فراموشی است

***



سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی گفت که وزیر ارشاد در جلسه این فراکسیون عنوان کرد در سه ماه گذشته هیچ کنسرت و تئاتری لغو نشده است. مهرداد لاهوتی با اشاره به جلسه صبح امروز فراکسیون مستقلین با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: در این جلسه درباره برخی موازی‌کاری‌ها در حوزه فرهنگ مباحثی صورت گرفت. با توجه به اینکه وزارت ارشاد تولیت عرصه فرهنگ را دارد اما در عین حال دستگاه‌های فرهنگی زیادی هستند یا نقطه مقابل این وزارتخانه‌اند یا با آن موازی‌کاری می‌کنند.

امروز همچنین جمعی از سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری و بازنشستگان کشوری و لشکری مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند و اعضای مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی با صدور پیام جانباختن 8 نفر از کوهنوردان در پی ریزش بهمن در اشتران‌کوه را تسلیت گفتند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین