کد خبر: ۱۱۸۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۱
سازمان بهداشت جهانی روز شنبه اعلام کرد بیماری فلج اطفال در گابن ریشه‌کن شده است.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد بیماری فلج اطفال در گابن ریشه کن شده است. این سازمان اعلام کرد به تازگی هیچ مورد مشکوک به این بیماری در این کشور آفریقایی گزارش نشده است.

با این ‌حال، سازمان بهداشت جهانی روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد همچنان جستجو برای نشانه‌های این بیماری در گابن ضروری است.

وزیر بهداشت گابن همچنین روز شنبه از خانواده‌ها درخواست کرد «به واکسیناسیون کودکان و پیش‌گیری از شیوع مجدد این بیماری ادامه دهند.»

فلج اطفال یک بیماری ویروسی به شدت واگیردار است که غالبا بر کودکان خردسال تاثیر می‌گذارد و می‌تواند به فلج دائمی آن‌ها منجر شود. برای این بیماری، درمانی وجود ندارد و تنها از طریق مقاوم‌ سازی بدن در برابر آن، می‌توان از ابتلا به این بیماری پیش‌گیری کرد.

از سال 1988 که فلج اطفال در 125 کشور شایع شده بود و در سراسر جهان 350 هزار نفر به آن مبتلا بودند، تا کنون، شیوع این بیماری 99 درصد کاهش یافته است.

اکنون این بیماری تنها در افغانستان و پاکستان مشاهده می‌شود. سازمان بهداشت جهانی در سال جاری میلادی 4 مورد ابتلا به این بیماری (2 مورد در افغانستان و 2 مورد در پاکستان) را تایید کرده است. در سال گذشته میلادی، 37 نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا بوده اند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین