کد خبر: ۱۲۰۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۹
برخی از کارشناسان معتقدند با رعایت توصیه‌هایی امکان افزایش قد پس از سن ۱۸ سالگی وجود دارد.
ناطقان: برخی از کارشناسان معتقدند با رعایت توصیه‌هایی امکان افزایش قد پس از سن ۱۸ سالگی وجود دارد. 

هورمون‌های رشد در هیپوفیز عامل رشد استخوان‌ها و سوخت و ساز بدن است. راهکارهایی وجود دارد که می‌توانند رشد این هورمون‌ها را موجب شده و به افزایش قد حتی پس از سن ۱۸ سالگی کمک کند.

 برخی از افراد کوتاه قد در زندگی روزمره‌شان با چالش‌هایی روبرو می‌شوند که می تواند تاثیر منفی روانی هم به همراه داشته باشد. همچنین با افزایش سن به نظر پیدا کردن راهی برای بلندتر شدن قد ناممکن می‌شود. 

به رغم وجود نوشیدنی‌های متعددی که مدعی افزایش قد هستند اما هیچ یک از آنها تاثیرگذار نبوده است. هورمون رشد انسانی که در غده هیپوفیز تولید می‌شود مسئول رشد استخوان‌ها، ترکیب بدن و متابولیسم است. تمام این فاکتورها در سن بلوغ یعنی حدود ۱۲ تا ۱۳ رشد می‌کنند و این رشد تا شش سال بعد هم ادامه دارد. اما افرادی هستند که پس از این دوره هم رشد قدی دارند هرچند جزو موارد نادر به حساب می‌آیند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین