کد خبر: ۱۲۱۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲
نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم در مجلس گفت: بزرگترین مانع تحول اقتصادی در کشور بانک ها هستند.
ناطقان: علی قربانی در جلسه شورای برنامه ریزی استان، افزود: وضعیتی که هم اکنون بانک‌های کشور دارند در هیچ جایی از دنیا وجود ندارد و بانک‌ها برای پرداخت پنج میلیون تومان وام به متقاضی آن‌ها را خیلی اذیت می کنند.

وی ادامه داد: در زلزله ۵.۷ ریشتری اردیبهشت ماه امسال در خراسان شمالی، مصوب شد که اگر متقاضی معوقه بانکی نیز داشته باشد به وی تسهیلات ارائه شود اما زمانی که زلزله زدگان به بانک مراجعه می کنند به آن‌ها اعلام شده علاوه بر ضامن باید سند ملکی نیز به عنوان ضمانت ارائه شود.

قربانی اظهار کرد: بانک ها تسهیلات با نرخ ۱۰، ۱۸، ۲۴ درصد و حتی بیشتر از آن به متقاضیان پرداخت کرده اند اما بازهم می گویند ورشکسته هستیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کل اعتباری که دولت در لایحه ۹۷ به مجلس ارائه کرده است هزار و ۱۹۴ هزار میلیارد تومان است، تصریح کرد: ۸۰۰ هزار میلیارد تومان از این رقم بودجه شرکت های دولتی، بانک ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت است.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم در مجلس ادامه داد: در حوزه اعتبارات ملی خراسان شمالی، این اعتبار به نصف رسیده است و حدود ۴۵ میلیارد تومان است که عملا با این رقم نمی توان توسعه ای را در بخش زیربنایی این استان ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: اعتبارات استانی خراسان شمالی نیز نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش یافته است اما مهمترین موضوع در بحث اعتبارات، تخصیص آنهاست.

قربانی خاطرنشان کرد: اما جدیدا اعتبار تخصیص می‌یابد ولی گفته می‌شود خزانه خالی است و این داستان جدیدی است که در کشور ما اتفاق می افتد.

وی تاکید کرد: در لایحه دولت ایراداتی وجود دارد که باید اصلاح شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین