کد خبر: ۱۲۱۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
مدیرکل امور اجرایی زکات کشور اعلام کرد: مردم نیکوکار کشورمان در 9 ماهه نخست سال جاری 288 میلیارد تومان زکات دادند که این میزان زکات پرداختی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 63 درصد رشد داشته است .
ناطقان: «نجفعلی انتظاری» در نشست شورای زکات استان یزد با تاکید بر تشکیل نهضت احیاء و ترویج زکات در تمام سطوح و با همکاری تمام مسئولان، گفت: زکات یک تشکیلات فرا بخشی دارد و سازمان‌ها، نهادها و وزارتخانه‌های مختلفی عضو شورای عالی زکات هستند و طبق قانون وظایفی برای هر کدام مشخص‌ شده که کمیته امداد به ‌عنوان دبیرخانه این شورا، وظیفه جمع‌آوری و هزینه کرد زکات را بر عهده دارد .

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در پنجمین اجلاس سراسری زکات کشور، بیان کرد: استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها در بحث پژوهش و تحقیق و بررسی مباحث فقهی فریضه الهی زکات ازجمله نکات مهم مطرح‌شده در همایش سراسری زکات بود .

مدیر کل امور اجرایی زکات کشور با بیان این که شورای زکات در روستاها فعال می‌شود، افزود: پیگیری امور زکات در روستاها از طریق ائمه جماعات، دهیاران، شورای روستا و مروجان جهاد کشاورزی در دستور کار است تا پس از شناسایی ظرفیت هر روستا، زکات جمع‌آوری‌شده در همان منطقه برای آبادانی و رسیدگی به امور محرومان هزینه شود .

وی در ادامه با اشاره به مشارکت نیکوکاران در پرداخت زکات گفت: مردم نیکوکار کشورمان در 9 ماهه نخست سال جاری 288 میلیارد تومان زکات دادند که این میزان زکات پرداختی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 63 درصد رشد داشته است .

انتظاری افزود: 73 درصد از زکات جمع‌آوری‌شده در 9 ماهه نخست امسال برای رسیدگی به محرومان در زمینهٔ معیشت، درمان، مسکن، تحصیلی و 27 درصد زکات برای ساخت و تکمیل طرح‌های عام‌المنفعه هزینه شد .



منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین