کد خبر: ۱۲۳۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
رئیس مجلس سوریه با تاکید بر اینکه باید همگی دست در دست هم با اقتدار مقابل تروریسم بایستم گفت: لازم است از رهبر ایران، دولت مجلس و مردم ایران به دلیل حمایت همه جانبه از مردم سوریه قدردانی کنیم که ما را به وحدت هرچه بیشتر تشویق کردند.
ناطقان: حموده صباغ در سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که در محل هتل اسپیناس پالاس در حال برگزاری است، گفت: تا زمانی که پرچم صلح برافراشته است، فریاد خود را بلند می کنیم. ما از کشوری آمده‌ایم که در مقابل کسانی مقاومت می کنند که به دنبال از بین بردن ما هستند.

وی با تاکید بر اینکه اسلام مخالف صلح ذلت آور است، اظهار کرد: کشور سوریه تا زمانی که به حقوق حقه مردم خود و مسلمانان برسد، باقی خواهد ماند.

صباغ با تاکید بر اینکه سرزمین قدس متعلق به مسلمان است گفت: مسلمانان باری احیای قدس تلاش زیادی خواهند کرد و از آن باز نخواهند نشست. در این بین انقلاب اسلامی  حق تمام مسلمانان را در ک می کند و علیرغم تمامی تهدیدات و چالشهایی که برای ایران به وجود آوردند با اقتدار مقابل تررویسم ایستاده  و ایستادگی خواهند  کرد. ایران هرگونه حق و حقوق مقابله با تروریسم را احیا کرده است.

رئیس مجلس سوریه با بیان اینکه سوریه به دلیل اعتقادات خود مقابل تروریسم ایستادگی کرده گفت: جمهوری اسلامی ایران نیز در مقابل تروریسم ایستاده و در کنار ما قرار دارد. امروز وضعیت به جایی رسیده که همه فهمیده‌اند که تروریسم باید از بین برود، البته آنها از قدرت مسلمانان برای مقابله با تروریسم غافل هستند.

به گفته وی، غده سرطانی اسرائیل و صهیونیست‌ها باید از بین برود. تروریست‌ها در کنار صهیونیست‌ها برای مقابله با مقاومت و مسلمانان بسیح شده‌اند. آنها غافلند که قدرت مسمانان بسیار بالاتر از این است آنها ماشین جنگی برای از بین بردن مسلمانان دارند اما ما اعتقاد و ایمان به  خدا داریم و با آن مقابل دشمنان می ایستیم.

وی با تاکید بر اینکه عدم سازش با دشمنان رسالت حقیقی و اسلام واقعی است، گفت: باید شاهد وحدت و یکپاچگی مسلمانان باشیم که راهگشای ما است. در سوریه مسلمانان و مسیحیان در کنار هم زندگی می‌کنند و هیچ مشکلی بین آنها وجود ندارد. این به دلیل همان وحدت و یکپارچگی بین ملت ما است.

صباغ ادامه داد: ما به دنبال مقابله با کسانی هستیم که می خواهند مقاومت را تضعیف کنند. ما شاهد جنگ نابرابر در سرزمینمان هستیم که جنگی بین اصحاب حق و باطل صورت گرفته امروز ملت ما با توجه به فرهنگ بسیار قوی مقابل مقاومت ایستاده اند و در این راه از حمایت بسیاری از مسلمانان برخوردارند. البته ائتلاف ما با ایران و سایر هم‌پیمانانمان باعت دستاوردهای خوبی شده و توانسته راه را برای ما باز کند که بتوانیم با قدرت نیروهای تروریستی را از کشورمان بیرون کرده و ازبین ببریم.

وی با تشریح سیاست‌های سوریه به رهبری بشار اسد گفت: سیاست سوریه جلوگیری از هرگونه سیاست مبتنی بر اشغال، ایجاد وحدت و یکپارچگی بین مردم و همه گروه‌ها، رعایت قوانین و مقررات بین‌المللی، حسن همجواری و همسایگی و احترام به انسانیت و مقابله با هرگونه تفکر تروریستی است.  همین سیاستها باعث شده که نیروهای استکباری با وجود تمامی قدرتشان باطل و نابود تلقی شوند و کشتار به عنوان یک مسئله مکروه و حرام مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مجلس سوریه گفت که مردم سوریه و عراق با تمامی مشکلاتشان به همه نشان دادند که تروریست برای همه ملتهای جهان خطر دارد. ما باید همگی دست به دست هم داده و با اقتدار مقابل تروریسم بایستیم. تروریستها غده‌هایی هستند که به هیچ احدی رحم نمی کنند. باید هرکدام از ما خود را در این باره مسئول بدانیم.

به گفته وی، وظیفه اصلی ما صدور قطعنامه‌ها برای مقابله با هرگونه حرکات تروریستی است باید نشان دهیم که اسلام حقیقی مخالف تروریسم است. شاید در برخی مسائل جزئی با هم تفاوت و اختلاف نظر داشته باشیم اما مسئله اصلی ما باید مقابله با تروریسم باشد و در راه رسیدن به آن اتحاد داشته باشیم.

حموده صباغ در پایان ضمن قدردانی از مقام معظم رهبری، دولت مجلس و مردم ایران برای حمایت همه جانبه از کشورهای اسلامی به خصوص سوریه گفت: با این حمایت ما تشویق به وحدت هرچه بیشتر کردند. ما از این پشتیبانی های دائمی ایران در مسائل منطقه قدردانی می کنیم.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین