کد خبر: ۱۲۴۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵
سخنگوی وزارت خارجه قطر تاکید کرد ترکیه انجام عملیات نظامی در عفرین سوریه را به دلیل نگرانی‌های بر حق انجام می‌دهد.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی وزارت خارجه قطر گفت: «قطر حمایت خود را از تلاش‌های جمهوری ترکیه برای حفظ امنیت ملی خود در پی انجام حملات تروریستی در داخل خاک این کشور اعلام می‌کند.»

سخنگوی وزارت خارجه قطر در مصاحبه با رسانه‌های قطر گفت اجرای عملیات موسوم به «شاخه زیتون» به دلیل نگرانی‌های بر حق درباره امنیت ملی و حفاظت از مرزهای ترکیه و نیز حفاظت از تمامیت ارضی سوریه در برابر خطرات تجزیه‌طلبان بوده است.

این اعلامیه از جانب قطر در حالی منتشر شده است که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، تعهد کرد حملات علیه اهداف کُرد در مناطق مرزی عراق و سوریه را تشدید کند.

این عملیات که شامل حملات زمینی و هوایی و نیز حضور شبه‌نظامیان سوری تحت حمایت آنکارا می‌شود، با هدف بیرون کردن گروه ی پ گ از منطقه عفرین در شمال سوریه انجام شده است.

ترکیه، ی پ گ را گروهی تروریستی و شاخه‌ای از گروه پ ک ک می‌داند که سال‌ها با دولت آنکارا مبارزه کرده است.

با این حال، ی پ گ تمایل به جدایی‌طلبی را رد کرده است.

رابطه نزدیک آمریکا با گروه ی پ گ، این حملات از جانب ترکیه را پیچیده‌تر کرده است.

روابط میان قطر و ترکیه از ماه ژوئن و پس از آن که چهار کشور تحریم‌کننده عربی، شامل عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر روابط خود را با دوحه قطع کردند، گرم‌تر شد. این چهار کشور، قطر را داشتن رابطه با گروه‌های تروریستی متهم کردند.

پس از آن، آنکارا در میان این تحریم‌ها، به قطر مواد غذایی صادر و از این کشور حمایت سیاسی کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین