کد خبر: ۱۲۹۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲
نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور سوریه با رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.
ناطقان: «الکساندر لاورنتینف»  نماینده ویژه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در امور سوریه به دیدار بشار اسد رئیس جمهور سوریه رفت.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که در جریان این دیدار تداوم همکاری و هماهنگی میان سوریه و روسیه برای مبارزه گروههای تروریستی بررسی شد.

در جریان دیدار مذکور، طرفین همچنین تلاش بیشتر برای فراهم کردن شرایط مناسب روند سیاسی و فعالیت بر اساس توافقات نشست گفت‌وگوی ملی سوریه در سوچی  را بررسی کردند؛ به گونه ای که ملت سوریه بتواند آینده کشور خود را رقم زده و حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه را حفظ کند.

لاورنتینف نیز تأکید کرد که افزایش دامنه تجاوزات گروههای تروریستی علیه ملت سوریه و حمایت شماری از کشورهای غربی و منطقه‌ای بیانگر نفاق این کشورها و پوشالی بودن ادعاهای آنان مبنی بر تلاش برای به پایان رساندن جنگ در سوریه و ایجاد راهکار سیاسی است.

در همین راستا، اوایل آبان ماه سال گذشته لاورنتینف در رأس یک هیأت با رئیس‌جمهور سوریه دیدار و گفت‌و‌گو کرده بود.

در آن دیدار، درباره پیروزی‌های ارتش سوریه و هم‌پیمانان و آمادگی برای مذاکرات «آستانه 7» و پرونده‌های مرتبط با آن، گفت‌وگو و رایزنی شد.

بشار اسد در این دیدار، گفت که پیروزی‌های بدست آمده به تدریج زمینه را برای اقدام سیاسی آماده می‌‌کند و دولت سوریه همچنان با هر گونه ابتکار سیاسی که جلوی خون‌ریزی‌ها را گرفته و امنیت و تمامیت ارضی و وحدت سوریه را در پی داشته باشد؛ همراهی می‌کند.

رئیس‌جمهور سوریه بر ادامه مبارزه با تروریسم و حمایت از روند سیاسی در چارچوب گفت‌و‌گو میان همه جناح‌ها در طی یک کنفرانس ملی تأکید کرده بود.

طرف روسی نیز بر حمایت از دولت سوریه در مبارزه با تروریسم و ادامه دادن به روند سیاسی که ضامن تمامیت ارضی سوریه باشد؛ تأکید کرد.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین