کد خبر: ۱۲۹۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶
ترامپ تأکید کرد: «آن‌ها (ایرانی‌ها) همان موقع که دارند توافق را امضا می‌کنند، شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهند. اگر وقتی که مرگ بر آمریکا می‌گویند، من رئیس‌جمهور باشم و بخواهم پای توافقی را امضا کنم، فوراً خواهم گفت: مردم، اینجا چه خبر است؟ و آن را امضا نمی‌کنم.»
ناطقان:  «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر با انتقاد از توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵، مدعی شد که این توافق ۱۵۰ میلیارد دلار در اختیار کشوری قرار داده که هیچ احترامی برای آمریکا قائل نیست. 

رئیس‌جمهور آمریکا در نشست فعالان محافظه‌کار آمریکا که روز جمعه برگزار شد گفت: «ما از تأیید پایبندی ایران به توافقِ هسته‌ایِ هراس‌آور و یکجانبه برجام خودداری کردیم. توافق وحشتناکی بود.»

«ترامپ» مدعی شد که توافق هسته‌ای باعث سرریز ۱۵۰ میلیارد دلار ثروت به سمت ایران شده است و بابت آن از دولت قبلی آمریکا انتقاد کرد. او گفت: «کسی شنیده که شما ۱۵۰ میلیارد دلار پول به ملتی بدهید که هیچ احترامی برایتان قائل نیست؟»

او تأکید کرد: «آن‌ها (ایرانی‌ها) همان موقع که دارند توافق را امضا می‌کنند، شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهند. اگر وقتی که مرگ بر آمریکا می‌گویند، من رئیس‌جمهور باشم و بخواهم پای توافقی را امضا کنم، فوراً خواهم گفت: مردم، اینجا چه خبر است؟ و آن را امضا نمی‌کنم.»

ترامپ در ادامه از «جان کری»، وزیر خارجه سابق و باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا نام برد و آن‌ها را «بدترین مذاکره‌کننده»‌هایی خواند که تا کنون دیده است. 

رئیس‌جمهور آمریکا تصریح کرد: «اما آن‌ها رویه‌شان را ادامه دادند. [جان]کری این کار را کرد. کری شاید بدترین مذاکره‌کننده‌ای باشد که به عمرم دیده‌ام؛ البته اوباما هم همینطور.»

وی همچنین مدعی شد که دولت سابق آمریکا، به عنوان بخشی از توافقات برجام ۱.۸ میلیارد دلار پول نقد در اختیار ایران قرار داده است. او گفت: «نظرتان درباره ۱.۸ میلیارد دلار پولی که به صورت نقد [به ایران داده شد]چیست؟... برای چه؟ برای چه؟ چرا این کار را کردیم؟»

ترامپ گفت: «آدم‌هایی که با ما خوب رفتار کنند، ما با آن‌ها خوب رفتار می‌کنیم. کسانی که با ما بدرفتاری کنند، ما با آن‌ها بسیار بدتر از آنچه می‌توانند تصور کنند رفتار می‌کنیم. باید هم همین‌طور باشد.»

منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین