کد خبر: ۱۲۹۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱
فیروزآبادی درباره آئین‌نامه‌های متعددی که نیاز بود توسط سازمان‌های مختلف در این باره تدوین شود گفت: وزارت ارتباطات آئین‌نامه خود را تدوین کرده و تحویل داده است، اما قوه قضائیه باید آئین‌نامه‌ای را ارائه می‌داد که منتظر هستیم و تأخیر دارد. وزارت ارشاد نیز هنوز مسئولیت خود را انجام نداده و تأخیر دارد.
ناطقان: ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره نقش‌آفرینی شورا در حل مشکل چندین ساله قانون کپی‌رایت در ایران گفت: در حال حاضر موضوع حمایت و حفاظت از داده‌ها در اولویت شورای عالی فضای مجازی است و به زودی به تصویب این شورا خواهد رسید تا داده‌های مردم و حریم  خصوصی شهروندان حفظ شود و در مرحله بعد موضوع مالکیت معنوی را مطرح می‌کنیم.

وی ادامه داد: در زمینه تدوین این قانون سه قوه باید همکاری کنند و در شورای عالی فضای مجازی می‌توانیم سیاست‌گذاری و توصیه کنیم و تصمیم داریم چارچوب سیاستی این حوزه را مشخص کنیم تا این قانون بهتر نوشته شود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی همچنین درباره وضعیت اجرای مصوبه این شورا برای حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی گفت: وزارت ارتباطات مجری وام 5 میلیارد تومانی به پیام‌رسان‌های داخلی است که اعلام می‌کند از سمت این وزارتخانه مشکلی وجود ندارد و اعطای این وام مراحل نهایی را می‌گذراند.

وی گفت:‌ هم اکنون پیام‌رسان‌های داخلی حدود 12 تا 13 میلیون کاربر دارند.

فیروزآبادی درباره آئین‌نامه‌های متعددی که نیاز بود توسط سازمان‌های مختلف در این باره تدوین شود،‌گفت: وزارت ارتباطات آئین‌نامه خود را تدوین کرده و تحویل داده است، صدا و سیما همکاری خوبی در این زمینه با مرکز ملی فضای مجازی دارد و در حوزه مسئولیت محول شده عمل کرده است اما قوه قضائیه باید آئین‌نامه‌ای را ارائه می‌داد که منتظر هستیم و تأخیر دارد. وزارت ارشاد نیز هنوز مسئولیت خود را انجام نداده و تأخیر دارد.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین