کد خبر: ۱۲۹۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تقویت و تجهیز فرودگاه یاسوج خبرداد.
ناطقان: علی محمد احمدی ظهر یکشنبه در نشست شورای اشتغال استان با اشاره به سانحه هوایی و ابراز همدردی با خانواده جانباختگان افزود: در سانحه هوایی جامعه علمی و همچنین بخش اقتصادی ما ضربه خورد.

وی با اشاره به شرایط فرودگاه یاسوج اظهارکرد: همه فرودگاه های ما شرایط خاص خود را دارند، اما باید امید خود را از دست ندهیم و ضمن تاثر عمیق، اقدامات توسعه ای بیشتر شود .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تقویت و تجهیز فرودگاه یاسوج خبر داد و خاطرنشان کرد: این فرودگاه روی زمین مشکلی ندارد قریب به ۳۰ میلیارد تومان در آن هزینه شده است و باید سیستم ناوبری نیز توسعه یابد. همچنین با دو ایرلاین صحبت هایی برای پرواز از فرودگاه یاسوج شده است .

وی ضمن تسلیت مجدد این سانحه ناگوار، ادامه داد: هیچ حادثه ای عزم ما را برای توسعه استان ضعیف نخواهد کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ایجاد تولید و اشتغال پایدار با تکیه بر تسهیلات ارائه شده به استان ضروری است، عنوان کرد: ایجاد اشتغال پایدار با هدفگذاری جلوگیری از پول پاشی و تزریق اعتبار منتهی به تولید مورد توجه است .

احمدی با اشاره به اینکه باید به سمت اجرای طرح هایی برویم که مولد و اشتغال زا باشند، تاکید کرد: یک ایراد اساسی ما در گذشته این بود که رشد داشتیم، اما رشد همراه با اشتغال نداشتیم . در پروژه و طرحی که با تزریق پول اشتغالزایی اصولی ایجاد شود، نباید درنگ کرد .

وی با اشاره به بررسی عملکردها در ارائه تسهیلات و طرح های مختلف اشتغالزایی گفت: در سامانه های بهین یاب و رصد مقایسه های تطبیقی بین استان ها در دریافت تسهیلات و ارائه آن انجام می شود . منابع باید در اختیار تولید قرار گیرند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای اشتغال روستایی افزود: تزریق این اعتبارات باید به اشتغال روستایی و جلوگیری از مهاجرت ها با ایجاد فرصت های شغلی منتهی شود.

احمدی خواستار توجه به پرداخت تسهیلات مستقیم در مدت زمان باقیمانده از سال شد و اضافه کرد: همچنین پرداخت تسهیلات رونق تولید توسط بانک ها مورد تاکید است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تدوین برنامه راهبردهای توسعه پنج ساله منابع آب استان براساس میزان تولید، مصارف، ورودی و خروجی و منطبق بر ظرفیت ها و واقعیت های موجود باشد.  
علی محمد احمدی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان، افزود: در تدوین این برنامه نیازهای کشاورزی، شرب، صنعت در رابطه با آب های سطحی و زیر زمینی و سازه های مخزنی مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه، مدیریت، کنترل و نظارت ها بر منابع آبی مهم است، اظهارکرد: در تدوین این برنامه مسئله محدودیت تامین منابع و اجرایی شدن فعالیت ها پیش بینی شده باشد .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به جلوگیری از اضافه برداشت ها و چاه های غیرمجاز، توجه به تغذیه های مصنوعی و آبخوانداری، مسائل فنی سدها، مسئله انتقال آب ها تاکید و خاطرنشان کرد: این برنامه باید در کارها و اقدامات جهشی ایجاد کند .

احمدی، گردشگری را از اولویت های مهم استان دانست و عنوان کرد: تدوین طرح جامع گردشگری استان برگرفته از برنامه ها و اسناد بالا دستی  و رویکرد و مبنای آن براساس راهبرد های محلی باشد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری حرکت ها و اقدامات هدفمند نخواهند بود مگر در قالب این طرح باشد، ادامه داد: همه اقدامات و فعالیت ها در حوزه گردشگری باید در قالب این طرح جامع باشد .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به حفظ میراث، بناهای تاریخی و موزه تاریخ طبیعی استان تاکید و بیان کرد: مطالعه و بررسی پیرامون آثار فرهنگی، تاریخی و طبیعی به منظور ثبت آنها در فهرست آثار ملی ضروری است .

احمدی تصریح کرد: قرارداد طرح های پژوهشی به خوبی کنترل و مدیریت شوند و برای نظارت علمی و داوری آنها ناظر دانشگاهی از استانی دیگرانتخاب شود .

وی با تاکید براینکه، طرح های پژوهشی باید خروجی خوبی داشته باشند، افزود: 38 طرح از 115طرح پیشنهادی مصوب و به دستگاه ها ابلاغ شد و سه میلیارد و 710میلیون ریال اعتبار امسال به این منظور برای دستگاه ها اختصاص یافت .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: 20 میلیارد ریال اعتبار به پروژه یارک ملی دنا اختصاص یافت و این اعتبار در سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان مصوب شده بود . این میزان اعتبار به استان ابلاغ شد.

احمدی، وصول 140میلیارد ریال مالیات از پیمانکاران در سالجاری را کمک ارزشمندی برای تحقق تخصیص اعتبارات عمرانی استان عنوان کرد .

استاندار کهگیلویه وبویراحمد اضافه کرد: کتاب سانحه هواپیمای تهران - یاسوج تدوین می شود واین کتاب حاوی تمام مراحل این حادثه غم انگیز از جمله نقاط قوت، ضعف ها و همچنین مهربانی های مردم استان خواهد بود و تمام مراحل این اتفاق نیز مستندسازی می‌شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین