کد خبر: ۱۳۰۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۹
رئیس جمهوری فرانسه روز دوشنبه در گفت و گوی تلفنی با همتای روس خود، خواستار فشارهای بیشتر مسکو بر دمشق برای استقرار آتش بس در سوریه شد.
ناطقان: امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه از ولادیمیر پوتین همتای روس خود خواست به منظور برقراری آتش بس در غوطه شرقی، به صورت 'ملموس و واقعی' دمشق را تحت فشار قرار دهد.
مکرون روز گذشته (یکشنبه) نیز در تماس تلفنی با حسن روحانی همتای ایرانی خود، ضمن تاکید بر رعایت قطعنامه سازمان ملل متحد در باره آتش بس در سراسر سوریه، خواستار فشار تهران بر دمشق برای برقراری آتش بس در این کشور شد.
مکرون همچنین از روحانی خواست تا با ایجاد یک گذرگاه انسانی، زمینه ارسال کمک های بشردوستانه و امکان خروج غیرنظامیان از غوطه شرقی فراهم شود.
به گزارش ایرنا، درخواست های مکرر رئیس جمهوری فرانسه برای تحت فشار قرار دادن دولت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در حالیست که گروه های تروریستی همزمان با آتش بس در غوطه شرقی در ریف دمشق، در این منطقه منع آمد و شد اعلام و ساکنان این محل را تهدید کردند که در صورت عمل نکردن به این دستور، مجازات می شوند.
با وجود تعیین گذرگاه برای خروج غیرنظامیان، توسط نیروهای ارتش سوریه در غوطه شرقی، عناصر گروه تروریستی جبهه تحریرالشام (النصره) مستقر در این منطقه، از خروج ساکنان آن جلوگیری و از آنان به ‌عنوان سپر انسانی می کنند.
آتش بس موقت پنج ساعته (ساعت 9 صبح تا 14 به وقت محلی) از 6 روز پیش برای خروج غیرنظامیان در غوطه شرقی آغاز شده است.
برخی از شهرک ها و نقاط غوطه شرقی، محل حضور تروریست های تکفیری است که از آنجا اقدام به شلیک گلوله های خمپاره و موشک به مناطق مسکونی شهر دمشق و حومه آن می کنند.
در قطعنامه سازمان ملل متحد برای برقراری آتش بس 30 روزه در سوریه که از شنبه گذشته در سراسر این کشور به اجرا درآمده، تصریح شده است: پایان دادن به درگیری ها در سوریه، شامل عملیات نظامی علیه 'داعش'، 'القاعده' و 'جبهه تحریر الشام' و سایر گروه های تروریستی نمی شود.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین