کد خبر: ۱۳۱۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵
هیات پارلمانی به ریاست علاءالدین بروجردی و به دعوت رییس دومای روسیه به این کشور سفر کرد.
ناطقان: هیات پارلمانی ایران که متشکل از علاءالدین بروجردی، محمدجواد جوانی و علی نجفی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و بختیاری، نورقلی‌پور و مرادی از دیگر نمایندگان مجلس هستند، از روز گذشته جهت شرکت در همایش بین‌المللی اقتصاد در شهر ساراتف روسیه به دعوت رییس دومای به این کشور سفر کردند.

در این همایش رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به سخنرانی پرداخت و ضمن اشاره به همکاری‌های ایران و فدراسیون روسیه، این همکاری‌ها را به نفع ثبات و امنیت منطقه و بین‌المللی دانست که اوج این همکاری‌ها در مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی به ویژه در زمینه مبارزه با داعش در سوریه بوده است که نتیجه آن شکست تروریست‌ها و حفظ تمامیت ارضی سوریه شده است.

بروجردی برجام را نمونه دیگری از همکاری‌های موفق ایران و روسیه در عرصه بین‌المللی و مقابله با یکجانبه‌گرایی آمریکا دانست که از آن می‌توان به عنوان الگویی برای حل و فصل مهمترین مناقشات بین‌المللی استفاده کرد.

بروجردی با تاکید بر لزوم تقویت روابط دوجانبه و چندجانبه ایران، روسیه، چین و با کشورهای مهم دیگری همچون هند، پاکستان و ترکیه گفت که روابط بازرگانی و اقتصادی بین کشورها در کنار حوزه‌های دولتی یکی از ظرفیت‌های مهم برای توسعه است لذا ضروری است که روابط اقتصادی و بازرگانی بین ایران و روسیه افزایش یابد.

هیات پارلمانی ایران همچنین از مسجد جامع و مرکز آموزش‌های اسلامی شهر ساراتف روسیه بازدید کردند.

امروز نیز هیات ایرانی با والودین رییس دومای روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین