کد خبر: ۱۳۱۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷
نماینده قائمشهر در گفتگو با ناطقان:
رضیان با اشاره به چند وجهی بودن مسئله شبکه ملی اطلاعات، تاکید کرد: در کنار وزارت ارتباطات که رسالت توسعه فنی موضوع را بر عهده دارد، باید دستگاه های دیگر در بخش تولید محتوا، خدمات و نظارت بر این شبکه به تکالیفشان عمل کنند.
عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفتگو با خبرنگار ناطقان ضمن انتقاد از تحریف مصاحبه‌اش در خبرگزاری مهر گفت: وزیر جوان ارتباطات با همه توان برای توسعه فنی شبکه ملی اطلاعات و پیام رسان های بومی تلاش می کند، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب همچنان فاصله وجود دارد و البته جهرمی باید تلاش های صورت گرفته و موانع شبکه ملی اطلاعات را برای مردم بازگو کند.


عبدالله رضیان با اشاره به چند وجهی بودن مسئله شبکه ملی اطلاعات، تاکید کرد: در کنار وزارت ارتباطات که رسالت توسعه فنی موضوع را بر عهده دارد، باید دستگاه های دیگر در بخش تولید محتوا، خدمات و نظارت بر این شبکه به تکالیفشان عمل کنند.

این نماینده مجلس ابراز داشت: این تصور غلط است که شبکه ملی اطلاعات صرفا نیازمند کابل و تجهیزات فنی است، بلکه توسعه این عرصه نیازمند تولید محتوای داخلی و نظارت همراه به سعه صدر است که ربطی به وزارت ارتباطات ندارد.

نماینده قائمشهر در پاسخ به این سوال که چرا پیام رسان های داخلی تاکنون نتوانسته اند به طور جدی جای خود را در جامعه باز کنند، گفت: اینکه فکر کنیم صرفا با فراهم شدن زیرساخت فنی اینها می توانند جایگزین رقبای خارجی شوند اشتباه است، چرا که امروز پهنای باند رایگان بیش از آنچه تلگرام استفاده می کند در اختیار داخلی هاست ولی شاهد موفقیت آنها نبوده ایم.

رضیان ادامه داد: فضاسازی های مسمومی که بیگانگان پیرامون رعایت نشدن حریم خصوصی در پیام رسان های داخلی مطرح می کنند، یکی از موانع مهم رشد آنهاست که در اینجا مطبوعات و رسانه ملی می باید با تبیین مسائل برای مردم، روشنگری نمایند.

تهیه و تنظیم: علی جعفری


نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین