کد خبر: ۱۳۳۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۴
مدیر پیام رسان بیسفون:
داوری مدیر پیام رسان بیسفون گفت: متاسفانه استفاده از پیام رسان های داخلی توسط دستگاهای داخلی و دولتی مورد توجه واقع نشده لذا همه نهادها و ادارات باید وارد میدان شوند و کمک کنند، تا امروز تنها دستگاهی که به ما کمک کرده وزارت ارتباطات بوده است.
ناطقان: حمید فتاحی عضو هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در برنامه تیتر امشب گفت: ما در حوزه فضای مجازی نرم افزار هایی داریم که بیش از 30 میلیون بار دانلود شده است، اما اینکه چرا مورد اقبال کامل عمومی قرار نگرفته خود دلایل خاص خود را دارد.

وی ادامه داد: ما با تمام امکانات در وزارت ارتباطات در تلاشیم تا تمام امکانات وزارتخانه را در اختیار حمایت از پیام رسان های داخلی قرار دهیم که ارائه تسهیلات با سود 8 درصد از جمله این حمایت هاست.

این مقام مسئول در وزارت ارتباطات تاکید کرد: پهنادی پاند، کاهش تعرفه ها نیز از دیگر حمایت های ما از پیام رسانهای داخلی است.

وی با اشاره به اینکه که از دو پیام رسان داخلی استفاده می کند گفت: مشکلات فنی در این حوزه باید حل شود زیرا این موارد قابل حل هستند.

فتاحی افزود: وقتی کاربران از محصولی استفاده کنند سرمایه گذاری روی آن توجیه پذیر می شود لذا اغنای عمومی و آگاهی دادن از خدمات گسترده پیام رسان های داخلی از جمله راهکاری موجود برای رونق بخشیدن به عملکرد این پیام رسان هاست.

او افزود: آگاهی افکار عمومی، معرفی خدمات، حفظ حریم خصوصی ئ غیره از جمله امکاناتی است که باید در فضای این شبکه ها صورت بگیرد تا مورد اقبال عمومی قرار بگیرد.

فتاحی گفت: این فضا را نمی توان با مدیریت 50 سال گذشته اداره کرد، لذا این فضا نیازمند بازنگری و نوسازی است.

مهدی انجیدنی مدیر پیام رسان گپ گفت: پیام رسان گپ از حدود 5 سال قبل شروع به کار کرد تا در بستر آن کسب و کاری شکل بگیرد اما هم اکنون حدود 1 سالاست که بصورت عمومی منتشر شده و 1 میلیون و 200 هزار کاربرهم دارد.

او گفت: مشکل پیام رسانهای داخلی در عدم استفاده از آنها توسط سازمان های دولتی لذا باید فرهنگ استفاده از کالای ایرانی در دل جامعه و نهادهای دولتی نهادینه شود.

انجیدنی افزود: تا زمانی که حضور مسئولین در کنار این پیام رسانها دیده نشود نمی توان به انتشار این نرم افزارها به صورت گسترده و همه گیر امیدوار بود.

او گفت: در بسیاری از محصولات ایرانی این مشکل به چشم می خورد که مسئولین علاقه کمتری نسبت به استفاده از کالای ایرانی دارند که این امر نیازمند فرهنگسازی است.

رسول جلیلی عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: من تلاشم این است که با مشکلات موجود بسازیم، تلگرام پیام رسانی حرفه ایست که نشان دهنده سرمایه گذاری عظیم مسئولین تلگرام روی جامعه ایرانی است.

وی با اشاره به سطح بالای فنی تلگرام گفت: نرم افزارهای پیام رسان داخلی خوب هستند و من هم از آن استفاده می کنم اما حقیقت این است که ما با تلگرام فاصله فن آوری داریم، موضوعی که به وضوع دیده می شود.

عضو شورای عالی فضای مجازی افزود: تلگرام تنها پیام رسان داخلی مورد استفاده در داخل کشور نیست، طبعتا در فن آوری پیام رسان های داخلی کاستی هایی وجود دارد هم در جلوی پرده و هم پشت پرده.

وی ادامه داد: علاوه بر مسئولین و مردم، باید صدا و سیما هم به صورت ویژه از پیام رسان های داخلی حمایت کند، صدا و سیما هنوز به معرفی پیام رسان داخلی بهایی نداده است.

جلیلی در ادامه تاکید کرد: نگرانی ما از قدرت پیام رسان های خارجی این است که با توجه به حجم بالا اطلاعاتی که در اختیار دارد تلاش می کند تا به لحاظ سیاسی کشور را با چالش مواجه کنند.

داوری مدیر پیام رسان بیسفون گفت: متاسفانه استفاده از پیام رسان های داخلی توسط دستگاهای داخلی و دولتی مورد توجه واقع نشده لذا همه نهادها و ادارات باید وارد میدان شوند و کمک کنند، تا امروز تنها دستگاهی که به ما کمک کرده وزارت ارتباطات بوده است.

او گفت: پیشنهاد من این است که صاحبان کانالهای تلگرم فضای کسب کار خود در پیام رسان های خارجی را به پیام رسان داخلی تغیر دهند که این امر نقش مهم در شناخت کانالهای داخلی دارد.

مدیر پیام رسان بیسفون تاکید کرد: برای گسترش پیام رسانهای داخلی باید سازمان ها کانال های تلگرامی خود را تعطیل کنند و به بسترهای داخلی بیایند. صداوسیما هم باید علاوه بر پیام رسان سروش از سایر پیام رسانهای بومی هم حمایت کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین