کد خبر: ۱۳۵۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶
بازیگر زن تلویزیون طی گفت و گویی گفت: همانطور که می­‌دانید در همه جای دنیا با همه قشرها و مشاغل شوخی می­‌شود. حتی با سیاست شوخی می­کنند. ولی متأسفانه ما در کارهای طنز اجازه چنین کاری را نداریم. در مورد هر قشری کار طنزی می‌­سازیم، حتماً با برخوردهایی مواجه می­شویم.
ناطقان: با بازی در مجموعه‌ی تلویزیونی «در پناه تو» وارد دنیای بازیگری شد. سپس توانایی خود را با بازی در نمایش‌ها و تله‌تئاترهای مختلف آزمود. اما شاید قرار گرفتن مقابل دوربین "سعید سهیلی" در فیلم سینمایی «مردی از جنس بلور» توانایی‌هایش را نمایان کرد. مخاطبان سریال «پاورچین» تا مدت­‌ها او را به نام "مهتاب" می­‌شناختند. شخصیت زن اول سریال "مهران مدیری" که اشعار طنزش در وصف "یاس‌منگولا"  چاشنی طنز این نقش را بیشتر و آن را در ذهن مخاطبان ماندگارتر کرده است. پخش مجدد سریال «پاورچین» و استقبال مخاطبان شبکه‌ی آی‌فیلم از این مجموعه، بهانه‌ای شد تا به طور اختصاصی با "سحر زکریا" به گفتگو بنشینیم. متن کامل این گفتگو به شرح ذیل است:

خانم "سحر زکریا"با توجه به اینکه اولین فیلم سینمایی که کار کردید «مردی از جنس بلور» بود، چطور شد که بعد از آن کمتر به سراغ نقش­‌های جدی رفتید و حضورتان در کارهای طنز بیشتر شد؟

اولین نقشی که بازی کردم مربوط به سریال «درپناه تو» بود. ولی اولین نقشی که در یک فیلم سینمایی بازی کردم  مربوط به فیلم «مردی از جنس بلور» بود. کارهای جدی دیگری هم داشتم ولی در این سال­‌های دیده نشد. خب نقش من در کارهای طنزی مثل «پاورچین» به دلیل این که نود شبی بود و بیننده بیشتری داشت، دیده شد. کارهای سینمایی دیگری که انجام دادم مثل «زن دوم»، «تله» و فیلمی که هنوز اکران نشده به اسم «انتهای خیابان مهر» طنز یا کمدی نبود. در کل نقش­‌های سینمایی که داشتم طنز نبوده. نقش­‌های طنز من مربوط به کارهایی مثل «پاورچین»، «قهوه تلخ» و «شوخی کردم» است که با آقای مدیری انجام دادم.

بیشتر کدام ژانر را  می­‌پسندید؟ نقش­‌های طنز را بیشتر دوست دارید یا نقش‌­های جدی؟

 نقش­‌های جدی را بیشتر دوست دارم. ولی خب اتفاقی که برای من افتاد منجر به این شد که وارد ژانر طنز شوم و متأسفانه شرایط در حرفه ما اینطوره که وقتی کار طنز انجام می‌­دهید به سختی می­‌توانید کار جدی بگیرید. و فکر می‌­کنم این یک قانون غلط است که اینجا در کار بازیگری بوجود آمده. در صورتی که در تمام دنیا می­‌بینید بازیگر کمدی، نقش­‌های جدی هم بازی می­‌کند.

از بین نقش‌­های طنزی که بازی کردید در مجموعه­‌های «پاورچین»، «قهوه‌ی تلخ» و «قطار ابدی» کدام نقش را بیشتر دوست داشتید؟

نقشم در «پاورچین» و «قهوه­‌ی تلخ» را بسیار دوست داشتم.

چه نقشی را دوست دارید بازی کنید ولی تاکنون بازی نکردید؟

(می­‌خندد) خب جواب این سوال مربوط به زمانی می­‌شود که سن کمتری داشتم. در حال حاضر بعد از گذشت این سال­‌ها متأسفانه فکر کردن به این مسئله که  بازی در چه نقشی را بیشتر دوست دارم، خیلی برایم اهمیت ندارد. چون با توجه به اتفاقاتی که برایم افتاده تمام شور و اشتیاقم برای بازیگری از بین رفته­ است. مقصودم اتفاقاتی که به دلیل شرایط اقتصادی در تمامی قشرها افتاده است. خب این وضعیت در کار ما هم وجود دارد. تهیه‌کننده‌ها به دلیل بودجه‌­ی کمی که در اختیار دارند، برای اینکه پروژه با کمترین هزینه بسته شود،  مجبور می­‌شوند  به سراغ عوامل و بازیگرانی بروند که نمی‌توان به این اشخاص بازیگر گفت. چون اشخاصی با قواعد و قوانین خاص وارد کار بازیگری می­‌شوند. این اشخاص در در پروژه­‌ها بازی می‌­کنند و اغلب عمر بازیگری کوتاهی هم دارند و بعد از مدتی این به اصطلاح بازیگران  کنار می­‌روند. اغلب یک یا دو سال کار می­‌کنند و بعد از آن دیگر نیستند. خب خروجی این مسئله هم ساخت سریال­‌هایی‌­ست که ساخته می­‌شوند ولی دیده نمی­‌شوند. همین روند موجب کم شدن مخاطبان تلویزیون شده است.  تلویزیون بخش زیادی از مخاطبش را از دست داده و نمی­‌خواهد این مسئله را قبول کند. این نکته جالب است که سریالی مثل «پاورچین» که بارها و بارها پخش شده، باز هم مورد توجه مخاطبان قرار می­‌گیرد و بیننده دارد. دلیل آن هم این است که کار خوبی در تلویزیون وجود ندارد، چه کار طنز و چه کار جدی.  چند روز قبل که از من سوال شد که کار تلویزیونی مورد علاقه­‌ام کدام است در جواب گفتم که من این روزها اصلاً تلویزیون نگاه نمی­‌کنم.

خب تماشا نکردن تلویزیون توسط شخصی مثل شما که در این حرفه فعالیت دارید، نشان می­‌دهد که به عقیده شما در مسئله سریال سازی با بحران جدی مواجه هستیم. درسته؟

بله برخی از سازندگان گمان می­‌کنند که هر آنچه که می­‌سازند را می­‌توانند به مخاطب تحمیل کنند. ولی اینطور نیست. من زمانی که با مردم در کوچه و خیابان برخورد می‌­کنم، با این سوال مواجه می­‌شوم که شما چرا دیگر بازی نمی­‌کنید؟ ما کارهای شما و آقای "مدیری" را دوست داریم . خب عدم حضور من در کارهای تلویزیونی به دلایلی است که گفتم. مثلاً در آخرین کاری که با آقای "مدیری" انجام دادم، سریال «درحاشیه»، در خصوص موضوع این سریال سخت‌گیری­‌هایی شد. همانطور که می­‌دانید در همه جای دنیا با همه قشرها و مشاغل شوخی می­‌شود. حتی با سیاست شوخی می­کنند. ولی متأسفانه ما در کارهای طنز اجازه چنین کاری را نداریم. در مورد هر قشری کار طنزی می‌­سازیم، حتماً با برخوردهایی مواجه می­شویم. در این سریال شوخی با پزشکان شده بود که باعث اعتراض این قشر شد. پزشکان می­‌گفتند که چرا با ما شوخی می­‌کنید و همین مسئله باعث تبدیل شدن پروژه۹۰ قسمتی به پروژه ۲۵ قسمتی شد.

خب در این صورت کلی از داستان و پروژه، فدای خلاصه شدن و کوتاه شدن پروژه می­‌شود.

بله این اتفاق در این کار هم افتاد. همان چند قسمتی که از این سریال پخش شد، نظر مخاطبان را جلب کرد و همه می­‌گفتند که کار بسیار خوبی است. ولی متأسفانه اجازه ادامه‌ این پروژه داده نشد. این مسئله باعث می­‌شود که سازندگان  و کارگردانان کار جدید نسازند و در نتیجه کار خوبی ساخته و دیده نمی­‌شود.

کار جدید آماده ‌ی پخش دارید؟ و در پروژه­‌ای مشغول به کار هستید؟

  خیر. در حال حاضر در هیچ پروژه‌­ای کار نمی­‌کنم.

خانم زکریا چه آرزویی برای مخاطبان آی‌فیلم در سال جدید دارید؟

*  امیدوارم که سال ۹۷ سالی پر از روزی و سلامتی برای همه‌ی مخاطبان آی‌فیلم باشد. آرزو می­‌کنم که شرایط اقتصادی تمام مردم بهتر شود. در پایان هم امیدوارم که کارهای خوبی ساخته شود و من بتوانم به مردم بگوییم که  حرفی برای گفتن دارم.

منبع: آی فیلم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین