کد خبر: ۱۳۵۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۹
وزیر خارجه عربستان سعودی در نشست وزرای خارجه عرب در ریاض بار دیگر اتهامات بی‌اساسی را علیه ایران تکرار کرد.
ناطقان: به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان در نشست اتحادیه عرب در ریاض ضمن تکرار اتهام‌های خود علیه ایران مدعی شد: تا زمانی که ایران در امور کشور‌های منطقه دخالت می‌کند، منطقه روی صلح و ثبات را نخواهد دید.

او در ادامه مدعی شد: ایران و تروریسم دو روی یک سکه هستند و از هم جدا نمی‌شوند!

عادل الجبیر همچنین بدون اشاره به محاصره زمینی، دریایی و هوایی یمن از سوی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان، انصارالله را مسئول بحران انسانی در یمن دانست.

او همچنین در اقدامی نمایشی گفت: از اعلامیه واشنگتن درباره پایتختی قدس برای اسرائیل ابراز انزجار می‌کنیم.

احمد ابوالغیط دبیر کل اتحادیه عرب نیز در این نشست اعلام کرد، اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی، تلاش‌ها برای صلح نهایی در منطقه با چالش مواجه می‌کند.

وزیر امور خارجه اردن نیز در نشست وزرای امور خارجه عرب در ریاض تاکید کرد: بحران سوریه راه حل نظامی ندارد.

ایمن الصفدی افزود: راهکار دو دولتی تنها راه پایان دادن به درگیری‌ها در منطقه است و در سایه تهدیدات اسرائیل حل مسئله فلسطین میسر نمی‌شود.

استفان دی‌میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه نیز در این نشست گفت: تایید حمله شیمیایی در سوریه نیازمند تحقیق مستقل است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین