کد خبر: ۱۳۶۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵
مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری، گفت: امسال با توجه به افزایش حجم تر‌دد‌ها در جاده‌های کشور، خوشبختانه میزان تصادفات بخش حمل‌ونقل عمومی کاهش داشته است.
ناطقان: جواد هدایتی مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری با بیان اینکه شرایط سفر‌های نوروزی امسال نسبت به سال‌های گذشته متفاوت‌تر بود، اظهار کرد: میزان تعطیلی‌های امسال سفر‌های نوروزی حدود یک‌ماه بود، بنابراین ما با افزایش حجم تردد‌ها و افزایش تصادفات جاده‌ای روبه‌رو بودیم.

وی افزود: از سوی دیگر شرایط آب و هوایی خوب و نداشتن بارندگی سبب شده بود که مسافران استان‌های شمالی نسبت به سایر استان‌ها بیشتر شود، به طوری که حدود ۱۴ درصد از حجم ترد‌دها و میزان تصادفات نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

هدایتی تصریح کرد: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حوزه حمل‌ونقل عمومی با همکاری راهنمایی و رانندگی ستادی تشکیل داده بود و سعی کرد میزان نظارت‌های خود را نسبت به سال‌های گذشته تشدید‌تر کند.

مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری با بیان اینکه امسال حجم تصادفات در خودرو‌های شخصی نسبت به حوزه حمل‌ونقل عمومی افزایش داشته است،گفت: سا‌زمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای امسال سعی کرد در حوزه حمل‌ونقل عمومی نظارت‌های خود را بیشتر کند و با اجرای طرح‌های استراتژیک در گلوگاه‌های خطرناک مانع ایجاد تصادف در جاده‌ها شود.

وی اظهار کرد: ۶ هزار اتوبوس تحت کنترل و نظارت این سازمان قرار گرفت و حضور پررنگ مدیران ستادی در مناطق مختلف زمینه ساز کاهش تصادفات جاده‌ای در نوروز امسال شده است.

هدایتی بیان کرد: با توجه به تشدید کنترل و نظارت‌ها حجم فوتی‌های سر صحنه افزایش داشته است،  به طوری که در سال گذشته میزان کشته‌های سر صحنه ۴۱۷ نفر بود، اما این رقم امسال به ۴۷۱ نفر افزایش یافت.

مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری در پایان یاد آور شد: دلیل اصلی این تصادفات که اکثر آنها خودرو‌های شخصی بودند، عدم توجه به جلو و خواب‌آلودگی راننده بوده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین