کد خبر: ۱۳۹۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۴:۲۵
یکی از بهترین راه‌های آمادگی در شرایط بحرانی این است که روش‌های طبیعی درمان جراحات را بشناسید در این گزارش با هشت درمان خانگی برای درمان بریدگی آشنا می‌شوید.
ناطقان: شما هیچ وقت نمی‌توانید از اتفاقات پیش رو خبر داشته باشید اما با این حال باید از خود بپرسید در صورت وقوع حادثه آیا از آمادگی لازم برخوردارید یا خیر؟.

یکی از بهترین راه های آمادگی در شرایط بحرانی این است که روش های طبیعی درمان جراحات را بشناسیم تا در صورت وقوع حادثه و عدم دسترسی به دارو و خدمات پزشکی بتوانیم با استفاده از این روش¬ها تا حدی اوضاع را سر و سامان دهیم.

در سال 2005 طوفان کاترینا شهر نیواورلئان را درنوردید و موجب جاری شدن سیل، قطع وسایل ارتباطی و آسیب های شدید به ساختمان ها و جاده ها شد، ساکنان این شهر  زمان وقوع حادثه و روزهای بعد از آن دسترسی محدودی به امکانات پزشکی و دارو و درمان داشتند، برای رویارویی با شرایطی مشابه این مورد باید با برخی درمان های طبیعی جراحات آشنا شوید.

در ادامه با برخی درمان های طبیعی جراحات و بریدگی ها که به اندازه درمان های پزشکی مؤثر هستند، آشنا خواهیم شد، قطعاً در چنین شرایطی هیچ چیز بهتر از مراجعه به پزشک و قرار گرفتن تحت درمان های حرفه ای نیست، اما همان طور که پیشتر گفتیم موارد زیر در شرایط بحرانی می توانند کارساز باشند.

1- تخم مرغ: غشای پوسته تخم مرغ می تواند ضایعات و زخم های جزئی را درمان کند، این ماده می تواند به عنوان باند طبیعی هم استفاده شود، برخلاف باندهای سنتی شما نیاز به چیزی برای بستن باند نخواهید داشت، زیرا این ماده به خودی خود بسیار چسبناک است، این ماده به زخم و آسیب دیدگی می چسبد و آنجا می ماند.

2- چای کیسه ای: نگهداشتن چای کیسه ای به مدت 10 دقیقه دور زخم جلوی خونریزی را می گیرد، چای سبز کیسه ای تأثیر بیشتری دارد زیرا حاوی کاتچین است که خواص آنتی بیوتیکی دارد، چای سبز از عفونت های ویروسی جلوگیری می کند، از چای های کیسه ای می توان برای درمان زخم های دهانی استفاده کرد.

3- تار عنکبوت: می توان از ماده چسبنده موجود در تار عنکبوت برای بانداژ زخم استفاده کرد، تار عنکبوت زمانی که در معرض هوا قرار می گیرد، خشک می شود.

4- سرکه سفید: از این ماده نیز برای درمان زخم استفاده می شود، سرکه سفید جلوی خونریزی را می گیرد و از رشد میکرو ارگانیسم ها درون جراحت جلوگیری می کند، بدین ترتیب احتمال وقوع عفونت را کاهش می دهد، سرکه سفید در کنار خواص انعقادی که دارد، می تواند درمان زخم های عمیق را سرعت بخشد، فقط باید احتیاط کنید و از مقدار کمی از این ماده استفاده کنید، زیرا زمانی که سرکه روی زخم های باز ریخته می شود، احساس سوزش شدیدی به شما دست خواهد داد.

5- روغن درخت چای: برخی قبایل ساکن استرالیا هزاران سال است که از روغن درخت چای برای درمان جراحات و بسیاری از مشکلات پوستی دیگر استفاده می کنند، این ماده دارای خواص ضد درد، ضد باکتریایی، ضد قارچ، ضد عفونت، ضد انگل، ضد میکروب و ضد التهاب است، شما می توانید این ماده را در خانه خود نگهداری کنید زیرا این ماده برای مدتی طولانی سالم می ماند و تجزیه نمی شود.

6- بومادران: از این درمان خانگی برای سده ها در میدان های جنگ استفاده می شده است، همین موضوع باعث شد در طول جنگ های داخلی آمریکا به این ماده لقب گیاه میدان جنگ را بدهند، برای استفاده از این ماده همه کاری که باید انجام دهید این است که دسته ای از گیاهان بومادران را روی زخم قرار دهید، همچنین پودر این گیاه نیز می تواند خونریزی و التهاب را متوقف کند.

7- زردچوبه: این ادویه زرد روشن برای از بین بردن درد ناشی از زخم های باز عالی است، زردچوبه همچنین می تواند جلوی التهاب را بگیرد، خونریزی را کاهش دهد و درمان زخم را سرعت بخشد، از آنجایی که این ماده با باکتری ها و ویروس ها مبارزه می کند، در عین حال که زخم را تمیز نگه می دارد، به درمان آن نیز کمک می کند.

8- فلفل هندی: از این ماده معمولاً برای درمان زخم های باز استفاده می شود، برای استفاده از فلفل هندی در درمان زخم ها باید فلفل را روی زخم استفاده کرده و سپس زخم را بانداژ کنید، این ماده با باکتری ها و قارچ ها مبارزه می کند و زخم را تمیز نگه می دارد، این ماده همچنین می تواند جلوی خونریزی را هم بگیرد.

شما می توانید برخی از این داروهای گیاهی را در باغچه خود پرورش دهید، همچنین با ترکیب چند درمان می توان به نتایج شگفت انگیزی رسید، با استفاده از این روش های درمان طبیعی نه تنها در مخارج خود صرفه جویی کرده اید، بلکه می توانید مطمئن باشید که دچار هیچ گونه عوارض جانبی هم نخواهید شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین