کد خبر: ۱۳۹۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۰
شورای نظارت بر صدا و سیما کجاست؟
اگر صدا و سیما می‌توانست همان‌جور كه تلویزیون فلان كشور غربى با یك سابقه و تجربه‌ى فراوان و با استفاده‌هاى هنرى دروغ‌هاى خودش را راست جلوه می‌دهد، واقعیات موجود كشور را درست منعكس ....
ناطق: در سال های اخیر تبلیغات به یکی از اجزاء اصلی برنامه های روزانه صدا و سیما مبدل گشته است و این رویه تا به آنجا پیش رفته که گاهی حس می شود؛ آگهی های تبلیغاتی که قرار بود در حاشیه برنامه های اصلی رسانه ملی قرار بگیرد وارد متن شده است و بسیاری از مسائل مهم زیر سایه غفلت مدیران به فراموشی سپرده شده.
 

مسئولان رسانه ملی که گویا درآمدهای هنگفت تبلیغات زیر دندانشان مزه کرده است از هیچ فرصتی برای این کاسبی رسانه ای خودداری نمی کند و گاها دست به تبلیغ کالاهایی می زند که نه تنها منفعتی به حال جامعه نداشته بلکه موجب مشکلات فراوانی هم خواهد شد.

تا همین چند سال قبل بود که چیپس، پفک و نوشابه های گازدار بعنوان پای ثابت آگهی های بازرگانی محسوب می شد و به برکت این فرهنگ سازی غلط رسانه ملی، امروز با وجود قطع تبلیغات آن دسته از محصولات، این کالاها جای ثابتی در ذائقه ایرانیان پیدا کرده و حذف این فرهنگ غلط به آسانی میسر نخواهد بود.

لازم به یادآوری است سال قبل رسانه ملی با طمع دریافت آگهی از یک شرکت متقلب آرایشی بهداشتی؛ بصورت مکرر اقدام به پخش آگهی "کرم حلزون" نمود که بعدها تقلبی بودن این محصول مشخص شد ولی هیچ یک از مسئولان رسانه ملی جوابگوی عده کثیری از مردم نبودند که بواسطه اعتماد به رسانه ملی اقدام به خرید این محصول تقلبی کرده بودند.

اما در این بین یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از عدم استفاده رسانه ملی از ظرفیت های عمیق این سازمان دلایلی را پیرامون این موضوع بیان داشت.
شجاعی کیاسری  در این باره  گفت: ممکن است رسانه ملی در بخش هایی مشکلاتی داشته باشد اما درحوزه تبلیغات به خاطر کمبود بودجه ناچار به پخش تبلیغات بازرگانی بدون توجه چندان به کمیت و کیفیت آن است.

البته این عضو کمیسیون فرهنگی در صحبت هایش هیچ اشاره ای به بودجه میلیاردی و هنگفت صدا و سیما و عدم تطابق تولیدات این سازمان با بودجه دریافتی اش نداشت.
 
لازم به ذکر است مسئولان رسانه ملی می توانند با شفاف سازی در خصوص درآمد و هزینه های این سازمان عریض و طویل؛ قدری از شبهه های ذهنی افکار عمومی را بکاهند.
 
قابل طرح است رهبر معظم انقلاب در آبان ماه سال 88 طی یک دیدار عمومی با نخبگان ضمن انتقاد به عملکرد رسانه ملی فرمودند:"خیلى پیشرفت‌هاى برجسته و بزرگ هست كه صدا و سیما نشان نمی‌دهد. دلیلش هم این است كه شما مجموعه‌ى مرتبط با حوادث گوناگون، از خیلى از حقائق كشور و پیشرفت‌هاى كشور مطلع نیستید؛ نقص صدا و سیماى ماست. والّا اگر صدا و سیما می‌توانست همان‌جور كه تلویزیون فلان كشور غربى با یك سابقه و تجربه‌ى فراوان و با استفاده‌هاى هنرى دروغ‌هاى خودش را راست جلوه می‌دهد، واقعیات موجود كشور را درست منعكس كند، شما بدانید امروز امید نسل جوان، دلبستگى نسل جوان به كشورش، به دینش، به نظام جمهورى اسلامى‌اش، به‌مراتب بیشتر از حالا بود".

 

مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مصطفوي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
0
1
به لطف حضرت حق
غروب آقاي ضرغامي نزديك است
انشاا...
دختری از بندعباس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
0
1
بهتره که هرچه زودتر بساطشو جمع کنه بره....خیلی تو کارش ضعف زیاد بود....من که اصلا از کارش راضی نبودم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین