کد خبر: ۱۴۱۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۲
رییس کمیسیون اروپا که برای شرکت در نشست صوفیه در بلغارستان بسر می برد، تاکید کرد تا زمانی که ایران در توافق هسته ای بین المللی باقی بماند و به آن احترام بگذارد، ما هم در آن می مانیم.
ناطقان: ژان کلود یونکر گفت: 'اتحادیه اروپا از فردا (جمعه) کار خود را در زمینه بی اثر کردن تحریم های آمریکا علیه شرکت اروپایی که با ایران مراوده اقتصادی- تجاری دارند، آغاز خواهد کرد.

رئیس کمیسیون اروپا همچنین خواستار مستثنی شدن کامل اروپا از عوارض جدید گمرکی آمریکا بر واردات فولاد و آلومینیوم است.

در همین ارتباط، رهبران انگلیس، آلمان و فرانسه امروز (پنجشنبه) در حاشیه نشست سران اتحادیه اروپا در صوفیه بلغارستان بر پایبندی خود به حفظ برجام تأکید کردند.

به گزارش ایرنا، به نقل از دفتر نخست‌وزیری انگلیس، در این دیدار سه‌جانبه، طرف‌ها اهمیت توافق با ایران را در حوزه مسائل مشترک امنیتی مورد تأکید قرار داده و متعهد شدند که با سایر طرف‌های باقی مانده در برجام به‌منظور حفظ این توافق همکاری کنند.

رهبران سه کشور همچنین بر ضرورت پایبندی ایران به تعهداتش در چارچوب برجام تأکید کردند.
ترامپ سه شنبه هفته گذشته خروج آمریکا را از توافق نامه هسته ایران و 1+5 و بازگرداندن تحریم ها علیه ایران را اعلام کرد.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بلافاصله در سخنانی ضمن مخالفت با اقدام ترامپ بر همکاری اتحادیه اروپا با ایران در چارچوب توافق نامه هسته ای تاکید کرد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: یونکر ، توافق ، ایران
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین