کد خبر: ۱۴۱۷۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۳
رئیس انجمن ملی خرما گفت: سال گذشته به اندازه کافی خرما در کشور تولید شده و مشکلی در ذخیره‌سازی و نوسان قیمت خرما در ماه رمضان نداریم.
ناطقان: محسن رشیدفرخی رئیس انجمن ملی خرما درباره آخرین وضعیت بازار خرما، اظهار کرد: سال گذشته به اندازه کافی خرما در کشور تولید شده و مشکلی در ذخیره سازی و نوسان قیمت خرما در ماه رمضان نداریم.

به گفته وی، اگرچه خرمای مضافتی پرمصرف‌ترین نوع خرما در ماه رمضان است، اما هم اکنون انواع خرما در میادین میوه و تره بار عرضه می‌شود.

رشیدفرخی با اشاره به اینکه سال گذشته تولید خرما از لحاظ کمیت و کیفیت مناسب بود، بیان کرد: سال زراعی گذشته یک میلیون و 200 هزار تُن خرما در کشور تولید شد که 5 تا 10 درصد این میزان در انبارها به منظور تأمین نیاز داخل ذخیره سازی شده است.

به گفته رئیس انجمن خرما، 20 درصد خرمای تولیدی کشور با ارزش بالغ بر 300 میلیون دلار به بازارهای هدف صادر شد و امسال 3 تا 4 درصد به این میزان افزوده خواهد شد.

وی با بیان اینکه تفاوت قیمت خرما در مناطق مختلف امری طبیعی است، گفت: اگرچه برخی افراد نسبت به قیمت بالای خرما در مناطق شمال شهر گلایه‌هایی دارند، اما با وجود نرخ بالای اجاره مغازه در این مناطق ممکن است خرمایی که در میادین میوه و تره بار با نرخ 7 هزار تومان عرضه می‌شود در این مناطق با نرخ بالای 10 هزار تومان به فروش برسد.
برچسب ها: بازار ، خرما ، ماه رمضان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین