کد خبر: ۱۴۲۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در اطلاعیه ای پیرامون انتشار برخی اخبار نادرست در خصوص نسخه‌های فارسی پیام‌رسان تلگرام، اطلاعیه ای صادر کرد.
ناطقان: با توجه به انتشار برخی اخبار نادرست در خصوص نسخه‌های فارسی پیام‌رسان تلگرام که موجب ایجاد سردرگمی در بین کاربران شده است به منظور تنویر افکار عمومی به اطلاع می‌رساند:

 
1-  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تا کنون هیچ گونه سروری در اختیار تلگرام  و یا نسخه های غیررسمی آن قرار نداده است و آنچه از امکانات وجود داشته با ابلاغیه مرکز ملی فضای مجازی، در اختیار پیام رسانهای بومی مجاز قرار گرفته است.

2-  مرکز ماهر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات  در گزارشی در بهمن ماه ۹۶، هشدارهای لازم در خصوص عدم استفاده از نسخه‌های غیر رسمی تلگرام را منتشر نموده است.

در متن هشدار مرکز ماهر آمده است :"از آنجا که تلگرام برنامه‌ای متن باز است و هر روز چندین نسخه غیررسمی از آن ایجاد میشود، و از طرفی شناسایی و بررسی همه این نسخه‌ها کار مشکلی است، لذا توصیه میشود کاربران از نصب هرگونه نسخه غیررسمی و تایید نشده تلگرام خودداری کنند."

3- همچنین  در پاسخ به این سوال که چرا محدودیت برای این‌گونه نسخه‌ها ایجاد نمی‌شود، همانگونه که قبلا اعلام شده بود مجددا تاکید می گردد  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تصمیم گیر پالایش و فیلتر سایتها و نرم‌افزارها نمی‌باشد.

 

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات


نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین