کد خبر: ۱۴۳۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷
مسؤولیت برآورد و اعلام میزان مصرف سیگار در سال به عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هماهنگی مرکز آمار ایران است و مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور نیز مطابق آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (سال 92)، میزان مصرف را تا ارایه آمار بعدی 55 میلیارد نخ در نظر گرفته است.
ناطقان: درپی انتشار خبری در مورد میزان مصرف سیگار در یکی از خبرگزاری ها، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت توضیحانی به نقل از علی اصغر رمزی «رییس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور» ارایه داد:

در سال‌های گذشته افراد مختلف درخصوص میزان مصرف سیگار اعداد بسیار متفاوتی را در رسانه‌ها مطرح کردند که اعدادی همچون 80 میلیارد نخ و 36 میلیارد نخ از جمله آنها به شمار می‌رود.

بر اساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ستادی که در این قانون پیش‌بینی شده است و بیشتر وزرا از جمله وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی نیز عضو این ستاد هستند، در سال 1394 به دلیل طرح اعداد مختلف از سوی افراد گوناگون درخصوص میزان مصرف سیگار با اهداف خاص خود ، این ستاد موضوع برآورد مصرف سیگار در سال را در دستور کار خود قرارداد و مسؤولیت برآورد و اعلام میزان مصرف سیگار را به عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هماهنگی مرکز آمار ایران قرارداد.

با توجه به اینکه در سال 1392 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی براساس آمارگیری که انجام داد برآورد میزان مصرف را 49 تا 55 میلیارد نخ اعلام کرد، پس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور نیز مطابق مصوبه ستاد و اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی میزان مصرف را تا ارایه آمار بعدی از سوی آن وزارتخانه، 55 میلیارد نخ در نظر گرفته است و کماکان نسبت به استفاده از آمارهای رسمی اعلام شده از سوی مراجع رسمی که مستند به سرشماری یا آمارگیری با روش‌های عملی خاص است، اقدام خواهد کرد.

منبع: سایت وزارت صنعت
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین