کد خبر: ۱۴۵۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳
وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: مایک پامپئو در دیدار با رئیس جمهور چین بر عزم آمریکا برای «خلع سلاح کامل و غیر قابل بازگشت شبه جزیره کره» تاکید کرده است.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری رویترز، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در دیدار با شی جینپینگ، رئیس جمهور چین همچنین بر نگرانی‌های آمریکا درباره فعالیت‌های چین در دریای چین جنوبی نیز تاکید کرد.

پامپئو به رئیس جمهور چین و همچنین تنی چند از مقام‌های این کشور در شهر پکن گفت: واشنگتن «خواهان یک نظام صلح پایدار و مداوم» در منطقه است.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا تصریح شد مایک پامپئو در این دیدار بر نگرانی عمیق ما درباره ساخت و ساز پست‌های دیده‌بانی و ایجاد مواضع نظامی در دریای چین جنوبی تاکید کرد؛ چرا که این اقدامات تنش‌ها را افزایش می‌دهد. مناقشه‌ها را تشدید و پیچیده می‌کند. جریان آزاد تجارت را به خطر می‌اندازد و ثبات منطقه‌ای را تضعیف می‌کند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین