کد خبر: ۱۴۶۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳
فرماندار شهرستان لنده اعلام کرد: تاکنون 40 هکتار از جنگلها و مراتع ارتفاعات لنده و بهمئی در آتش سوخت.
ناطقان: دارا کریمی نژاد، افزود: این آتش سوزی که شب گذشته در یک مرحله مهار شد متاسفانه از یک نقطه دیگر آغاز شد که احتمالا این آتش سوزی عمدی باشد.

وی اظهارکرد: عاملان آتش سوزی جنگلها یا دنبال زنبور کوهی و یا دنبال حفاری غیرمجاز برای زیر خاکی هستند که برخی افراد دو نفر عامل آتش سوزی را مشاهد کردند و در حال پیگیری برای شناسایی و دستگیری آنها هستیم.

فرماندار شهرستان لنده خاطرنشان کرد: امروز تاکنون سه سورتی پرواز به محل حادثه صورت گرفت و هم اکنون بالگرد در حال سوخت گیری برای کمک به مهار آتش سوزی است.

کریمی نژاد تصریح کرد: از روز جمعه، 25 خرداد ماه که این آتش سوزی شروع شده که دیشب مهار شده بود اما متاسفانه امروز دوباره از یک نقطه دیگر شعله ور شد و تاکنون حدود 40 هکتار جنگل و مرتع در آتش سوخت که 15هکتار از این میزان در شهرستان بهمئی و 25هکتار در شهرستان لنده بوده است.

وی ادامه داد: طبق گزارشات رسیده از محل آتش سوزی احتمالا تا ساعت 16 امروز آتش سوزی مهار و خاموش شود.

فرماندار شهرستان لنده عنوان کرد: بیشترین خسارات وارده به درختان از نوع بلوط و کَیکُم است البته با توجه به وزش باد، پوشش مرتعی پُر پشت و خشک خسارات به جنگلها کمتر و بیشتر مرتعی است.

کریمی نژاد اضافه کرد: نیروهای بومی و محلی، کوهنوردان، همه ادارات شهرستان از جمله هلال احمر، فرهنگیان، بسیج و سپاه در حال تلاش برای مهار و خاموش کردن این آتش سوزی هستند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین