کد خبر: ۱۴۶۶۹۹
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷
جلسه دوم بررسی پرونده متهمی که با همکاری همسر خود متهم به قتل ۸ زن و مثله کردن اجساد آن‌ها است در رشت برگزار شد.
ناطقان: دومین جلسه بررسی پرونده قاتل سریالی که با مشارکت همسر خود اقدام به ۸ فقره قتل، سرقت اموال زینتی و سپس مثله کردن اجساد قربانیان می‌کرد امروز به ریاست قاضی کاشانی و به‌صورت علنی با حضور رسانه‌ها در رشت برگزار شد.

در این جلسه که به استماع دفاعیات متهمان ردیف اول و دوم پرونده، بیان دفاعیات وکلای تسخیری متهمان و اظهارات اولیاء دم اختصاص داشت علاوه بر متهمان به قتل‌های سریالی و خانواده قربانیان خبرنگاران و اصحاب جراید نیز حضور داشتند.

در ابتدای دومین جلسه بررسی پرونده قاتل سریالی قاضی کاشانی از اولیاء دم حاضر در جلسه خواست تقاضا‌های خود را در مورد متهمان پرونده در قالب لوایح تنظیم شده به دادگاه ارائه دهند و یا در صورت تمایل، می‌توانند با آمدن به جایگاه مخصوص اظهاراتشان را بیان کنند.

سپس تعدادی از اولیاء دم حاضر در جلسه اظهارات خود را که در قالب لوایح قانونی تنظیم و تدوین شده بود به دادگاه ارائه دادند و تعدادی دیگر نیز به صورت شفاهی خواست و تقاضای خود را مبنی بر حکم قصاص متهمان پرونده و اعمال مجازات قانونی علیه آنان به سمع دادگاه و حضار رساندند.

فقط سه فقره از قتل‌هاییکه در کیفرخواست آمده را قبول دارم

در ادامه متهم ردیف اول در پاره‌ای از دفاعیات خود خطاب به قاضی و اولیای دم اظهار داشت: تنها سه فقره از قتل‌هایی که در کیفرخواست آمده را قبول دارم، اما مطالبی را که توسط بازپرسی از من در پرونده قید شده را قبول ندارم، زیرا از روی اجبار و تهدید نوشته شده است.

"ف. ن" معروف به بهزاد با بیان اینکه ۱۴ ماه و نیم در سلول انفرادی بودم و توانایی دفاع از خود را نداشته‌ام افزود: انگیزه قتل بنا بر آنچه که در کیفرخواست آمده به‌هیچ عنوان سرقت طلاجات نبوده و در فرصتی مناسب انگیزه‌های اصلی خود را به صورت شخصی به محضر دادگاه می‌رسانم.

وی با اشاره به اینکه در این جلسه هیچ رسانه‌ای برای انعکاس دفاعیات من وجود ندارد گفت: در زمانی که کیفرخواست ۴۷ صفحه‌ای علیه من قرائت می‌شد دوربین‌های بسیار زیادی از خبرگزاری‌ها و صدا و سیما حضور داشتند در حالی که امروز خبری از آنان نیست.

متهم ردیف اول همچنین با اشاره به دو قتل صورت گرفته به نام‌های "م. ق" و "پ. س" تصریح کرد: در این دو فقره قتلی که در پرونده آمده من اصلاً در گیلان حضور نداشتم بلکه در جنوب کشور در شهر عسلویه به قصد کار و کسب درآمد و مخارج زندگی مشغول کار و فعالیت بودم.

متهم ردیف اول پرونده قتل‌های سریالی در ادعایی عنوان کرد: در جریان انجام مراحل بازپرسی به شدت نیاز به مواد مخدری مثل تریاک، ژلوفن و ترامادول داشتم، اما بدون اینکه نیاز‌های ضروری من برطرف شود و در حالت خماری و گیجی اظهاراتی از قول من در پرونده درج شد.

بهزاد از وقت یک هفته‌ای خود برای بیان نظراتش در مورد کیفرخواست ۴۷ صفحه‌ای که نماینده دادستان قرائت کرد سخن گفت و بیان داشت: از قبل به من گفته شده بود که زمان رسیدگی به پرونده‌ام تاریخ ۳۱ تیرماه است در حالی که امروز برای دفاع از خود در دادسرا حاضر شده‌ام.

از اعدام و مرگ به هیچ وجه نمی‌ترسم

متهم ردیف اول پرونده قتل سریالی گیلان با بیان اینکه از اعدام و مرگ به هیچ وجه نمی‌ترسم و از عاقبت خود مبنی بر قصاص کاملاً اطلاع دارم عنوان کرد: به علت فشار‌های روحی و روانی چندین بار اقدام به خودکشی کردم، اما هیچگاه موفق نشدم بنابراین نیازی نیز برای دروغ گفتن ندارم.

وکیل مدافع متهم ردیف اول این پرونده نیز در این جلسه با بیان اینکه اظهارات مبنی به سه فقره قتل موکلش را تازه شنیده است اظهار داشت: با توجه به کیفرخواست قرائت شده، اظهارات و لوایح تقدیم شده اولیاء دم به وقت بیشتری برای بیان دفاعیات خود از متهم در قالب لایحه نیاز دارم.

متهم ردیف دوم پرونده قتل سریالی نیز در دفاعیات خود ابراز داشت: در هیچ‌کدام از قتل‌هایی که همسرم مرتکب آن‌ها شده به هیچ عنوان هم‌دستی و همراهی نداشتم بلکه در اواخر زندگی مشترک خود تنها به مسائلی شک کرده و پی بردم که همان نیز باعث شد تنش‌های بین ما ایجاد شود.

"ل. گ" معروف به نگار با اشاره به جرایم خود مندرج در کیفرخواست که به آن متهم است افزود: تنها دو فقره از فروش طلاجاتی که همسرم به من داده را قبول دارم که یکی به گفته همسرم از سوی مسافران در خودرو جا مانده بود و دیگری هم توسط وی پیدا شده بودند.

وی انگیزه‌های خود مبنی بر هم‌دستی با شوهرش برای فروش اموال مسروقه را بیان داشت و تصریح کرد: تمامی طلاجات و اموال مسروقه‌ای را که متهم ردیف اول، بار دوم در اختیارم گذاشت را تنها به علت تهدید وی مبنی بر کشتن فرزند اولم و مفقود کردن فرزند دوممان انجام دادم.

نگار با اعتراف به این نکته که سیم کارت و گوشی‌های مسروقی را از محله خواهر امام رشت تهیه می‌کرده و در اختیار همسرش قرار داده است گفت: به دلیل اینکه فروشندگان بازار گمان می‌کردند وی مأمور است به او جنسی نمی‌فروختند بنابراین شوهرم مرا به این کار وادار کرد.

متهم ردیف دوم پرونده با بیان اینکه یکی از سیم کارت‌های خریداری شده را به همسرش داده و دیگری را خود استفاده می‌کرده است ابراز داشت: شوهرم با امضای من به افراد مختلف چک می‌داد بنابراین از یکی از سیم‌کارت‌ها برای خلاصی از دست طلبکاران استفاده می‌کردم.

وی با بیان اینکه تنها یک مقتول را در خانه خود مشاهده کردم که ملبس بود و زخمی نیز بر پیکر خود نداشته است عنوان کرد: با دیدن این موضوع بسیار متعجب و متأثر شدم و قصد داشتم به وی کمک کنم، اما با تهدیدات همسرم مواجه شدم که نهایتاً وی من و فرزندم را در داخل اتاق محبوس کرد.

وکیل مدافع متهم ردیف دوم پرونده قتل سریالی زوج گیلانی نیز در این جلسه رسیدگی در دفاعیات خود از موکلش اظهار داشت: نکاتی را که در متن کیفرخواست مرقوم شده با افعالی که متهم به آن متهم شده برابری نمی‌کند و نیاز است دقت و بررسی لازم در رابطه با انجام بگیرد.

وی با اشاره به اتهام دیگر موکلش مبنی بر مباشرت در فروش طلاجات مقتولان افزود: در کیفرخواست قرائت شده برای متهم، اختفای طلاجات ذکر شده در حالی که این اتهام نمی‌تواند عاملی برای قتل عنوان شود بنابراین دادگاه باید با دقت نظر بیشتری این مورد را رسیدگی کند.

قاضی این پرونده نیز در پایان جلسه با اشاره به اظهارات و دفاعیات مطرح شده در این جلسه رسیدگی بیان داشت: با توجه به استماع اظهارات وکلای مدافع متهمان و استماع سخنان اولیاء دم، به استناد ماده ۳۶۹ آیین دادرسی کیفری به مدت یک هفته اعلام تنفس اصحاب دعوا اعلام می‌شود.

بنا بر اعلام قاضی دادگاه سومین جلسه بررسی به این پرونده در تاریخ پنج‌شنبه ۷ تیر با حضور دو متهم و اولیاء دم مقتولان برگزار می‌شود.
منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین