کد خبر: ۱۴۶۷۱۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۲
سفیر آمریکا در لندن گفت که رئیس جمهوری آمریکا در سفری که قرار است ماه آینده به انگلیس صورت بگیرد، با ملکه این کشور دیدار خواهد کرد.
ناطقان: «رابرت وود جانسون» سفیر آمریکا در لندن گفت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در سفر به بریتانیا که ماه آینده انجام می‌گیرد، با ملکه الیزابت دیدار خواهد کرد.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، جانسون در گفت‌وگو با شبکه «اسکای نیوز» گفت که هنوز برنامه سفر ترامپ نهایی نشده، اما شامل دیدار با خاندان سلطنتی بریتانیا نیز می‌شود.


رئیس جمهور آمریکا قرار است روز سیزدهم جولای (۲۲ تیر) برای اولین بار بعد از آغاز ریاست جمهوری‌اش، سفری به انگلیس داشته باشد.

سفیر آمریکا در لندن گفت بر این باور است که اولین کار بعد از پا گذاشتن در خاک انگلیس برای ترامپ، دیدار با ملکه است که یک اقدام نمادین است.

روز چهارشنبه (دیروز) برخی نمایندگان پارلمان انگلیس از «ترزا می» نخست وزیر این کشور خواستند سفر ترامپ به کشورشان را لغو کند، اما مِی گفت اختلافاتی بین دو کشور وجود دارد، ولی روابط آمریکا و انگلیس ویژه و دارای قدمت‌ است.

بعد از آن که ابتدای سال ۲۰۱۷ میلادی، ترامپ ریاست جمهوری آمریکا را آغاز کرد، ترزا می اولین فرد از میان سران خارجی بود که برای دیدار با ترامپ به این کشور سفر کرد. طی این سفر، می دعوت رسمی ملکه برای سفر ترامپ به انگلیس را ابلاغ کرد.

مردم انگلیس تا کنون بارها، به دلیل سیاست‌های نژادپرستانه و ضدمهاجرتی ترامپ، همچنین به دلیل حمایت وی از سفیدبرترپندارها در آمریکا و راست‌گرایان افراطی در بریتانیا، با راه‌اندازی طومار و یا برگزاری تظاهرات خواستار لغو سفر وی به کشورشان شده‌اند.

کاخ باکینگهام انگلیس هنوز هیچ اظهار نظری درباره مطالب گفته شده از سوی سفیر آمریکا ارائه نکرده است. انتظار می‌رود در طول سفر ترامپ به انگلیس، تظاهرات اعتراضی گسترده‌ای برگزار شود.
منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین