کد خبر: ۱۴۷۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران ضمن اعلام اینکه در مهرماه شاهد افتتاح ۴۴ مدرسه با بیش از ۴۰۰ کلاس درس در استان هستیم که نزدیک به دو سوم یعنی ۶۷ درصد با مشارکت خیرین تکمیل و ساخته می‌شوند گفت: ۱۴ پروژه در شهر تهران و ۳۰ پروژه در شهرستانهای تهران قرار دارند.
ناطقان: علی شهری در نشست خبری بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان تهران با بیان اینکه بخش عظیمی از سرمایه کشور در تهران متمرکز است اما به لحاظ فضای آموزشی جزو مناطق کم برخورداریم و فاصله ما با سرانه میانگین کشوری در برخی مناطق معنادار است.

وی افزود: وضعیت مطلوبی از حیث فضای آموزشی در تهران نداریم که توجه دولت و خیرین را می طلبد.


مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با بیان اینکه در امر بازسازی مدارس فرسوده و مستحکم سازی کار بی‌نظیری در چندسال اخیر انجام شده است گفت: در استان تهران قریب به نیمی از کلاسهای تخریبی، بازسازی و حدود ۳۰ درصد مدارس نیازمند مقاوم سازی، مقاوم شده اند. ضمن آنکه هنوز تعداد قابل توجهی نیازمند مقاوم سازی اند.

وی با اشاره به مشارکتها و کمکهای خیرین مدرسه ساز در تهران گفت: خیرین استان تهران پنج درصد کل خیرین را شامل می‌شوند با این حال ۱۶ درصد تعهدات و ۱۴ درصد کمکهای تحقق یافته را در تهران داشتیم. بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تعهدات خیرین تهران بوده که ۵۸۲ میلیارد تومان آن محقق شده است.

شهری افزود: رویکرد بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز، رویش جوانان خیر مدرسه ساز تعریف شده به این امید که فرزندان ما و فرزندان خیرین مدرسه ساز قدم در این راه بگذارند و مسیر پدران خود را ادامه دهند.


مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران ضمن اعلام اینکه در مهرماه شاهد افتتاح ۴۴ مدرسه با بیش از ۴۰۰ کلاس درس در استان هستیم که نزدیک به دو سوم یعنی ۶۷ درصد با مشارکت خیرین تکمیل و ساخته می‌شوند گفت: ۱۴ پروژه در شهر تهران و ۳۰ پروژه در شهرستان های تهران قرار دارند.

وی در پاسخ به این که امر بازسازی مدارس فرسوده چند سال طول می‌کشد؟ گفت: با این روند امر بازسازی مدارس فرسوده بیش از ۱۵ سال به طول می‌انجامد که امیدواریم با کمک خیرین تسریع یابد.


مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران درباره تغییر کاربری مدارس خیرساز گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش تغییر کاربری مدارس خیر ساز ممنوع و خلاف قانون است. مواردی را داشتیم که یک مدرسه خیری به اداره تبدیل شده بود که با پیگیری ها تخلیه و به مدرسه برگردانده شد. قانون صراحتا از این مدارس حمایت می‌کند.

به گزارش ایسنا، وی درباره سیستم گرمایشی و سرمایشی مدارس گفت: اقدامات خوبی تا کنون در این باره انجام شده اما هنوز  یکهزار کلاس درس ما با مشکل مواجه‌اند که امیدواریم روند تجهیز گرمایشی آنها امسال به اتمام برسد.

شهری درباره پرسشی مبنی بر مدارس با قدمت بالای ۴۰ سال که نیازمند تخلیه و تخریب هستند نیز گفت: درباره مدارس فرسوده کار تخصصی انجام و آنها را اولویت بندی کردیم. ضریب زلزله خیزی منطقه، جمعیت دانش آموزی، قدمت بنا، مطلوبیت معماری از جمله شاخص های این طبقه بندی بودند. قطعا بر اساس این اولویت برای تخریب و بازسازی یا مقاوم سازی اقدام می کنیم.

وی درباره انبوه سازی در منطقه ۲۲ نیز گفت: قوانین مربوطه در بخش حقوقی وزارت آموزش و پرورش در حال پیگیری است. در مجموع پیش بینی کردیم ۷۰۰ مدرسه در مناطق انبوه سازی نیاز داریم. بخشی از این فعالیت‌ها به علت حذف چهار تبصره از ماده ۱۸ قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش کند شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با بیان اینکه ساخت مدارس سبز را دنبال می کنیم گفت: طراحی یک مدرسه سبز به عنوان پایلوت شروع شده و مکان یابی هم صورت گرفته و امیدواریم با تکمیل روندهای لازم، کار را کلید بزنیم.

شهری افزود: مدارس سبز از حیث معماری، تاسیسات و رعایت مسائل زیست محیطی تفاوت هایی با مدارس عادی دارند. همچنین باید روی بهره برداران از این مدرسه اعم از دانش آموزان و کادر مدرسه فرایندهای فرهنگی برای رعایت مصرف انرژی و غیره شکل بگیرد.

وی درباره روند توافقات با شهرداری تهران برای تهیه زمین و ساخت و بازسازی مدارس فرسوده گفت: شخصی که بر مسند شهرداری نشسته از افراد موفق دولت است که در سازمان ما مسوولیت داشته و طرح ملی تخریب و بازسازی مدارس با همت وی شکل گرفت و مورد توجه دولت و مجلس قرار گرفت. امید است با حضور وی بتوانیم تعاملات خوبی در خصوص توسعه فضای آموزشی داشته باشیم.

وی همچنین در ادامه گفت: ۲۵۰۰ میلیارد تومان جهت مقاوم سازی مدارس در سال جاری نیاز داریم.

به گزارش ایسنا، شهری با بیان اینکه جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، ۲۰ سال پیش به شکل رسمی و قانونی شکل گرفت گفت: البته سال‌ها قبل از آن هم فعالیت‌های مدرسه‌سازی توسط خیرین انجام می‌شد.

وی افزود: امروز این انجمن به عنوان یک نهاد موفق الگویی برای دیگر نهادهاست و خیرین مدرسه‌ساز دستاوردهای زیادی را برای کشور به همراه داشته اند. ۱۰۷ هزار کلاس درس از ۵۳۰ هزار کلاس درس کشور توسط خیرین ساخته شده است که حدود ۲۰ درصد از کلاس‌های درس را شامل می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با بیان اینکه از بیش از ۵۳ هزار کلاس دولتی در تهران، بیش از ۱۸ هزار کلاس درس توسط خیرین احداث شده است که شامل ۳۴ درصد کلاس‌های درس تهران است تأکید کرد: تکریم از خیرین مدرسه ساز از وظایف دولت است. مجلس و مردم نیز باید قدردان زحمات خیرین مدرسه‌ساز باشند. از ۴۷ خیر در جشنواره خیرین مدرسه ساز تهران که دهم تیر برگزار می‌شود تقدیر خواهد شد.


منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین