کد خبر: ۱۴۸۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷
مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ارزش حاصل از صادرات فرش ماشینی در دو ماه نخست سال جاری معادل 60 میلیون دلار است، که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 45 درصد رشد داشته است.
ناطقان: افسانه محرابی در حاشیه نشست هم اندیشی صنایع فرش ماشینی در کاشان، اظهار کرد: ارزش صادرات محصولات بخش نساجی و پوشاک کشور در سال 96 بیش از  یک هزار و 31 میلیون دلار بود.


وی تصریح کرد: ارزش صادرات کالاهای نساجی و پوشاک ایران به خارج از کشور  در سال 95 رقم  835 میلیون دلار بود که این رقم در سال گذشته با 21 درصد افزایش به رقم یک هزار و 43 میلیون دلار رسید.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت  تاکید کرد: برخی اقلام مواد اولیه صنایع فرش ماشینی ، در داخل کشور توسط کارخانه‌های پتروشیمی تولید و در اختیار صاحبان صنایع قرار می‌گیرد.

وی گفت: برخی مواد اولیه این صنعت مانند آکرولیک، پروپپلین، نخ جود و کنف نیز در خارج کشور تامین می شود که این مواد در گروه یک ارزی قرار دارند و با ارز 4200 تومان تامین می شود و مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

وی افزود: کالاهای صنایع نساجی با توجه به ماهیتی که دارد، قاچاق پذیر است، از این رو آسیب‌های فراوانی دیده است که موضوع حمایت از تولیدات داخلی و مبارزه با قاچاق کالای نساجی از طریق مجلس شورای اسلامی نیز پیگیری می‌شود و در این خصوص کمیسیون مشترکی تشکیل شده و کارگروهی نیز زیر مجموعه این کمیسیون فعالیت می‌کند.

محرابی تصریح کرد: با توجه به برگزاری نشست‌های این کارگروه و بازدیدهای میدانی که از منطقه‌های آزاد کشور انجام شده است، امیدواریم با اجماع نظر، مسائل و مشکلات بررسی و برای ارائه راهکار به کمیسیون مشترک ارجاع شود.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین