کد خبر: ۱۵۲۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۲
اولین نگرانی شما پس از شروع گلودرد این است که چطور آن را فوراً تسکین دهید. ممکن است بخواهید فوراً نزد پزشک بروید، ولی باید بدانید که بعضی از بهترین درمان، درمان‌های خانگی و بدون نسخه پزشک هستند. در زیر چند مورد از آن‌ها را می‌بینید.
ناطقان: این درمان‌های آسان بدون نیاز به نسخه پزشک، درد گلو و خارش آن را خیلی زود تسکین می‌دهند و حال بهتری به شما می‌دهند. گلودرد ممکن است نشانه اولیه سرماخوردگی باشد. دلیل گلودرد هرچه باشد، اولین نگرانی شما پس از شروع گلودرد این است که چطور آن را فوراً تسکین دهید. ممکن است بخواهید فوراً نزد پزشک بروید، ولی باید بدانید که بعضی از بهترین درمان، درمان‌های خانگی و بدون نسخه پزشک هستند. در زیر چند مورد از آن‌ها را می‌بینید.


دارو‌های ضدالتهابی
یکی از مؤثرترین راه‌های درمان گلودرد در کابینت دارو‌های شما پنهان است، یعنی دارو‌های ضدالتهابی و غیراستروئیدی که بدون نسخه پزشک می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید.

غرغره آب نمک
مطالعات مختلف نشان داده اند که چند بار غرغره آب نمک ولرم در روز التهاب گلو را کاهش می‌دهد و خلط را کم می‌کند و باکتری‌ها و مواد آلوده را از بدن خارج می‌کند.

قرص مکیدنی و اسپری سرفه 
مکیدن قرص سرفه موجب تحریک بزاق سازی می‌شود و بدین ترتیب گلوی شما مرطوب می‌ماند.

شربت سرفه
حتی اگر سرفه نداشته باشید، شربت‌های سرفه بدون نسخه به تسکین گلودرد کمک می‌کنند.

مایعات
اینکه همیشه آب بدنتان را حفظ کنید بسیار مهم است، به خصوص زمانی که بیمار هستید یا گلویتان دردناک یا ملتهب شده است باید مایعات کافی بنوشید تا جائیکه ادرار شما زرد روشن یا بی رنگ شود.

چای
اگر از چای نوشیدن خسته شده اید، یک لیوان چای گیاهی گرم برای گلودردتان تسکین خوبی است.

سوپ مرغ
درمانی قدیمی برای سرماخوردگی که گلودرد را نیز خوب می‌کند. سدیم موجود در آب مرغ در واقع دارای خواص ضدالتهابی است و گلو را نیز خوب می‌کند.

استراحت
ممکن است این روش سریع‌ترین روش نباشد، ولی استراحت کردن شاید بهترین چیز برای مبارزه با عفونتی باشد که موجب گلودرد شما شده است.

آنتی بیوتیک‌ها
حدود ۱۰ درصد اوقات در بزرگسالان گلودرد ناشی از عفونت باکتریایی است.

منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین