کد خبر: ۱۵۷۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳
رئیس اداره کشاورزی هرات گفت: امسال انتظار داریم تولید عسل در مزارع این شهرستان ۲۰ درصد افزایش داشته باشد.
ناطقان: عبدالصبور رحمانی رئیس اداره کشاورزی هرات گفت: زنبورداری سابقه ۲۰ ساله در هرات دارد و باعث اشتغال بسیاری از مردم این شهر شده است.

رحمانی افزود: سال گذشته در هرات ۸۰ تن عسل طبیعی و خالص تولید شده و به فروش رسیده و امسال پیش‌بینی می‌شود که بیش از ۱۰۰ تن هرات از مزارع زنبور عسل برداشت شود.

وی عنوان کرد: در حال حاضر در هرات ۶۰۰ مرکز زنبورداری در شهرستان‌های هرات فعالیت دارند که ۵ هزار کندو عسل طبیعی را تولید می‌کند.

وی خاطرنشان کرد که بیشترین میزان عسل در شهرستان‌های انجیل، گذره، پشتون زرغون، کروخ، اوبه و غوریان تولید می‌شود.

رئیس اداره کشاورزی هرات گفت: عسل طبیعی هرات نه تنها نیازمندی شهروندان را در هرات رفع کرده بلکه این عسل به ولایت‌های غور، فراه، بادغیس و دیگر ولایات افغانستان صادر می‌شود.

وی گفت: عسل‌های تقلبی از کشور پاکستان به نام عسل افغانستان وارد می‌شود که ضربه جبران ناپذیری به تولید این محصول در هرات وارد کرده است.

رئیس کشاورزی هرات بیان داشت: در حال حاضر بیش از ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۳۵۰۰ تن دیگر به صورت غیر مستقیم در هرات به زنبورداری و تولید عسل مشغول هستند.

حرفه زنبورداری و تولید عسل در هرات رشد چشمگیری را در سال‌های گذشته داشته و بیشتر شهروندان نیز در این حرفه سرمایه گذاری کرده و مشغول به کار هستندو این محصول می‌تواند کشت جایگزین مناسبی برای مواد مخدر باشد.

منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین