کد خبر: ۱۵۸۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۱
وزیر آ موزش و پرورش گفت: در سال جاری با عنایتی که سازمان برنامه و بودجه داشته است حدود ۳۳ میلیارد تومان برای تجهیز اقلام ورزشی اعتبار گذاشته شده است که همزمان در ۳۲ استان کشور توزیع می‌شود.
ناطقان: سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در آیین بدرقه کاروان پویایی، شادابی و سلامتی که به صورت نمادین و همزمان با سراسر کشور در کرج برگزارشد،  با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا اظهار کرد: فعالیت‌های تربیت بدنی با هدف تقویت نشاط و شادابی در مدرسه  از جمله فعالیت‌های آموزش و پرورش در دولت دوازدهم است که با جدیت پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم در مسیر توسعه گام برداریم باید فعالیت تربیت‌بدنی را تقویت کنیم تا افراد با فیزیک مناسب وارد جامعه شوند، تصریح کرد: امسال نودمین سالی است که درس تربیت‌بدنی به عنوان درسی اجباری در برنامه درسی مدارس قرار گرفته است.

بطحایی افزود: در سال جاری با عنایتی که  سازمان برنامه و بودجه داشته است حدود ۳۳ میلیارد تومان برای تجهیز اقلام ورزشی اعتبار گذاشته شده است که همزمان در ۳۲ استان کشور توزیع می‌شود.

وی از ایجاد چمن مصنوعی در مدارس خبر داد و گفت: امکانات موجود آموزش و پرورش با نیازها فاصله دارد لذا اگر دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف به کمک دانش‌آموزان نیایند و امکانات خود را در اختیار دانش‌آموزان قرار ندهند، این عدد و رقم‌ها خیلی تأثیرگذار نیست و مشکلات قامتی در بچه‌ها وجود خواهد داشت.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نوع شهرسازی و بنای ساختمان‌ها بیان کرد: متأسفانه زمین‌های خاکی که در گذشته در محله‌ها وجود داشت و بچه‌ها فعالیت‌های ورزشی خود را در آن انجام می‌دادند امروز وجود ندارد لذا محیط مناسب برای انجام تحرک و انجام حرکات ورزشی وجود ندارد و ما شاهد مشکلاتی در ساختار قامتی دانش‌آموزان هستیم و این مشکل در دختران بسیار بیشتر است و آنها در انجام فعالیت‌های ورزشی محدویت بیشتری دارند.

وی اضافه کرد: برگزاری این مراسم نمادین است و ما نباید دلمان به این مقدار از اقدامات خوش باشد زیرا اگر نهادها به کمک دانش‌آموزان نیایند، مشکلات ورزشی حل نمی‌شود و اولیا باید برای تأمین امکانات ورزشی از سازمان‌ها مطالبه‌گر باشند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین