کد خبر: ۱۵۹۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
پژوهشگران می‌گویند که چای سبز ماچا که در ژاپن رشد می‌کند، می‌تواند در درمان بیماری‌های سرطانی نقش موثری ایفا کند و مانع گسترش سرطان در بدن بیماران شود.
ناطقان: روزنامه بریتانیایی دیلی میل گزارش کرد پژوهشگران دانشگاه سالفورد این کشور دریافته‌اند که چای سبز ماچا در درمان سرطان‌ها موثر است. نتایج بررسی‌های آزمایشگاهی نشان داد نوشیدن این نوع چای مانع گسترش توده‌های سرطانی در بدن بیمار می‌شود. این کار از طریق جلوگیری از رسیدن انرژی به این بافت و ممانعت از بارگیری مجدد انرژی در آنها انجام می‌شود.

محققان اعلام کردند چای سبز ماچا که از ریشه‌های گیاهی به همین نام در ژاپن تولید می‌شود، روی سلول‌های بنیادین سرطان پستان تاثیر داشته و توانسته مانع از تبدیل آنها به بافت‌های سرطانی شده و متابولیسم میتوکندری آنها را که می‌تواند منبع انرژی این سلول‌های بنیادی به شمار آید، متوقف کرده و در نتیجه از رشد آنها جلوگیری کرده است.

مبدا پیدایش ماچا که در مزارع چای ژاپن تولید می‌شود، به قرن هشتم میلادی بر می‌گردد. در آن زمان راهبان ژاپنی دانه‌های چای را از چین با خود به کشور ژاپن آوردند. سپس روش‌هایی را برای برداشت، فرآوری و آماده‌سازی چای سبز ابداع کردند که بعدها این چای با نام ماچا شناخته شد. اگرچه این چای در تمام نقاط ژاپن قابل کشت است ولی در ناحیه‌ خاصی از این کشور به نام یوجی (Uji) که دارای هوای مرطوب، تپه‌هایی با شیب زیاد، خاک غنی و تفاوت دمایی زیاد شب و روز است، شرایط مناسبت‌تری برای رشد دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین