کد خبر: ۱۵۹۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴
رهبر مهمترین حزب اپوزیسیون کامبوج پس از گذراندن یک سال حبس به اتهام خیانت به کشور، آزاد شد اما به حبس خانگی رفت.
ناطقان: به نقل ازخبرگزاری رویترز، فای سیفان، سخنگوی دولت کامبوج اعلام کرد: کم سوخا، رهبر اپوزیسیون کامبوج با قرار وثیقه آزاد شده است اما آزادی وی مشروط بوده و تحت نظارت دادگاه است.

دختر رهبر اپوزپیسیون کامبوج اعلام کرد: در حالی وی تحت بازداشت خانگی قرار دارد که از نظر وضعیت جسمانی در شرایط خوبی نبوده و نیاز به مداوای پزشکی دارد. او فشار خون بالا دارد.

حزب نجات ملی کامبوج به عنوان تنها حزب مخالف این کشور سال گذشته با حکم دادگاه عالی منحل شد و ۱۱۸ عضو این حزب به مدت پنج سال از فعالیت سیاسی محروم شدند.

در آن زمان حزب CNRP اعلام کرد که این دستگیری را دارای "انگیزه سیاسی" و "غیرقانونی" می‌داند چرا که سوخا عضو فعلی پارلمان و دارای مصونیت پارلمانی است.

هون سن ۶۵ ساله نخست وزیر کامبوج مصمم است تا حاکمیت ۳۰ ساله خود را ادامه دهد و محبوبیتی را که حزب اپوزیسیون نجات ملی کامبوج (CNRP) به دلیل خشم عمومی جامعه، نابرابری و فساد در دولت به دست آورده، نابود کند.

دولت هون سن در بیانیه‌ای مدعی شد: " کم سوخا و گروهش با همکاری بیگانگانی که قصد آسیب رساندن به کامبوج را دارند برنامه‌ای سری ترتیب داده‌اند." این بیانیه "توطئه سری" ذکر شده را "مصداق خیانت" اعلام کرد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین