کد خبر: ۱۶۰۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶
فرمانده انتظامی شهرستان هرسین از کشف 106 قطعه اشیاء عتیقه و تاریخی در این شهرستان با تلاش ماموران انتظامی خبر داد.
ناطقان: سرهنگ "همتعلی شکری" اظهار داشت: به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر اینکه یکی از شهروندان هرسینی در کار خرید و فروش عتیقه جات است، با هماهنگی مقام قضائی منزل وی مورد بازرسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بازرسی بعمل آمده ماموران انتظامی شهرستان هرسین موفق به کشف 106 قطعه انواع اشیاء عتیقه که قدمت آن ها به دوره های اشکانیان و سلوکیان و حتی قبل از میلاد مسیح می رسید، شدند.

 شکری ادامه داد: از 106 قطعه عتیقه کشف شده 92 مورد آن سکه و دو عدد سفال به شکل حیوانات مربوط به دوره اشکانیان و سلوکیان است.

رئیس پلیس هرسین خاطرنشان کرد: همچنین هفت عدد کاسه، سه عدد مهر سکه ای و یک قطعه فلز سه تکه مربوط به دوران هزاره اول قبل از میلاد مسیح نیز کشف شد.

وی یادآوری کرد: در این بازرسی یک تخته سنگ بسیار قدیمی با قدمت نامعلوم و کهن نیز کشف شد.

شکری افزود: کارشناسان میراث فرهنگی اصالت، قدمت و ارزش تاریخی عتیقه ها را تائید و از نظر آنها این عتیقه جات مجموعه ای نفیس وگرانبها است که ارزش ریالی برای آن نمی توان متصور شد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین