کد خبر: ۱۶۳۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۳
براساس بررسی‌های صورت گرفته، مصرف روزانه یک چهارم آسپرین منجر به کاهش قابل توجه ریسک سرطان تخمدان در زنان می‌شود.
ناطقان: به نقل از دیلی‌میل، براساس بررسی‌های صورت گرفته، مصرف روزانه یک چهارم آسپرین منجر به کاهش قابل توجه ریسک سرطان تخمدان در زنان می‌شود.

محققان هاروارد در تازه‌ترین بررسی‌های خود دریافتند، مصرف آسپرین یکی از مؤثرترین روش‌های پیشگیری از سرطان تخمدان است.

نتایج این پژوهش که 205 هزار زن را تحت بررسی قرار داد، بیانگر آن است مصرف دوز پایین آسپرین فواید زیادی در بر دارد.

تاکنون مشخص شده است داروهایی نظیر آسپرین و داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAID) نظیر ایبوپروفن یا ناپروکسن موجب کاهش ریسک ابتلا به انواع سرطان‌ها، بخصوص سرطان روده بزرگ می‌شوند.

سرطان تخمدان نوعی از سرطان است که از تخمدان شروع می‌شود؛ این بیماری منجر به ایجاد سلول‌های غیرعادی می‌شود که توانایی حمله یا گسترش به دیگر بخش‌های بدن را دارند.

در سال 2012، شمار 239 هزار زن در سطح جهان به سرطان تخمدان مبتلا شدند که 152 هزار مورد تلفات به همراه داشت. طبق این آمار، این بیماری به عنوان هفتمین نوع رایج سرطان و هشتمین عامل مرگ ناشی از سرطان در زنان شناخته شد.

براساس داده‌های موجود، هر سال 22 هزار و 245 زن آمریکایی و 7 هزار و 450 زن انگلیسی مبتلا به سرطان تخمدان می‌شوند که در این بین 4 هزار و 100 زن انگلیسی و 14 هزار و 70 زن آمریکایی در اثر ابتلا به آن می‌میرند.

محقق ارشد این مطالعه می‌گوید: «در اثر مصرف آسپرین التهاب ناشی از سرطان تخمدان که مهم‌ترین دلیل توسعه آن است، کاهش می‌یابد».

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین