کد خبر: ۱۶۳۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
فرمانده کل سپاه:
سرلشکر جعفری با تاکید بر اینکه اعتماد متقابل دولت و سپاه در اجرای امور سازندگی دستاوردهای زیادی برای نظام جمهوری اسلامی به همراه داشته است، افزود: دوران طلایی مدیریتی قرارگاه دوران سردار عبداللهی بود و امروز قرارگاه بیش از گذشته درخشیده است.
ناطقان: سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در آیین تکریم و معارفه فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) که امروز (یکشنبه 15 مهر ماه ) برگزار شد با تاکید بر اینکه  شاهد اقتدار مثال زدنی  انقلاب، نظام و ایران اسلامی در جهان هستیم، اظهار کرد: با وجود تمامی توطئه‌ها و برنامه های دشمنان که امروز علیه ملت ایران متمرکز شده است، هر روز شاهد پیروزی‌های مادی و معنوی در عرصه‌های مختلف هستیم که بیانگر این است که دشمنان در برابر ما نتوانستند کاری از پیش ببرند.

وی با بیان اینکه عرصه سازندگی و آبادانی کشور عرصه‌ای است که با ارائه کارهای موفق، الگو سازی و کارآمدی نظام جمهوری اسلامی را به سایر کشورها اثبات کرد، گفت: این که یک ملت، با اتکا به توانمندی‌های خود و بدون وابستگی به قدرت‌های خارجی می‌تواند کشور را بسازد، گویای این واقعیت مهم است که با مدیریت صحیح و در چارچوب اسلامی و انقلابی می توان به پیشرفت رسید و این مهم علاوه بر عرصه توانمندی‌های دفاعی و امنیتی ،در عرصه سازندگی نیز به اثبات رسیده است.

 سرلشکر جعفری عرصه سازندگی را یکی از عرصه‌های ایجاد امید در جامعه عنوان و تصریح کرد: سپاه پس از جنگ با احساس تکلیف و تعهد به عرصه سازندگی وارد شد و امروز پس از 27 سال، نقش آفرینی موثر این نهاد مردمی و انقلابی در عمران وآبادانی کشور بر کسی پوشیده نیست.

 وی عامل اصلی توفیقات عرصه سازندگی را مدیریت جهادی توصیف و تصریح کرد: مقایسه اقدامات قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و میزان کارآمدی آن با اقداماتی که در عرصه‌های دیگر صورت می‌گیرد و بعضا دچار کندی است، بیانگر به‌کارگیری این الگوی کارآمد توسط مجموعه قرارگاه است.

سرلشکر جعفری وجه مشترک توفیق نظام در عرصه دفاعی و امنیتی وسازندگی را در بکارگیری مدیریت جهادی عنوان و تصریح کرد: در هر حوزه‌ای که کار و مدیریت جهادی  اعمال شده، شاهد توفیقات ارزنده‌ای بوده‌ایم که عرصه‌های دفاعی، امنیتی، سازندگی و علم و فناوری شاهد مثالهای موفقی برای ارایه این الگو است.

 وی در ادامه با برشماری ویژگی‌های مدیریت جهادی از منظر مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، نیت خالص در اجرای امور و  تلاش، سخت کوشی و عمل جهادی را از شروط اصلی مجاهدت فی سبیل الله دانست و اظهار کرد: کار جهادی به فرموده معظم له کاری است که مخالف و دشمن داشته باشد، امروز دشمنان خارجی پیشرفت و شکوفایی ایران اسلامی را نمی‌خواهند، اما علاوه بر این، برخی مخالفت‌ها هم ناشی از عادت، روش  و سنت‌های قدیمی درون سازمانی است و با کنار گذاشتن آنها و بهره‌گیری از روش‌های نو و کارساز می‌تواند یک مجموعه و سازمان را به رشد و شکوفایی برساند.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر پایه حرکت بر مبنای اصول اسلامی و قوانین الهی و قرآنی بنا نهاده شده است، گفت: وجود مشکلات در برخی عرصه‌ها ناشی از عدم به‌کارگیری این الگوی سازنده است و به‌حمدالله در سپاه تا حد قابل توجهی این اصول رعایت و به کارگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیراقدامات برجسته و مطلوبی از سوی قرارگاه  به ثمر نشست که راه اندازی پالایشگاه خلیج فارس ،ساماندهی آبهای غرب کشور و راه اندازی فاز 14 و 15 پارس جنوبی در شرایط تحریم ،از جمله آنها است که با ایفای نقش جهادی سپاه در این عرصه ، بسیاری از مشکلات کشور مرتفع گردید.

فرمانده کل سپاه جوان‌گرایی را از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر جامعه امروز برشمرد و افزود: همانند دوران دفاع مقدس که دوران طلایی در عرصه مدیریت و باور "ما می‌توانیم" بود،  امروز نیز باید مدیریت را به نیروهای جوان سپرد و به آنان اعتماد کرد.

 سرلشکر جعفری با تاکید بر اینکه اعتماد متقابل دولت و سپاه در اجرای امور سازندگی دستاوردهای زیادی برای نظام جمهوری اسلامی به همراه داشته است، افزود: دوران طلایی مدیریتی قرارگاه دوران سردار عبداللهی بود و امروز قرارگاه بیش از گذشته درخشیده و این مهم با مدیریت سردار عبداللهی و تلاش‌های مدیران و کارکنان این مجموعه رقم خورده است؛ دکتر سعید محمد نیز دارای سوابق  ارزشمندی در مجموعه قرارگاه است و با کوله باری از تجربه، مسیر سازندگی و جهادی در قرارگاه را ادامه می‌دهد.

 در پایان این مراسم سرلشکر جعفری حکم مسئولیت فرماندهی قرارگاه خاتم الانبیا (ص) را به دکتر سعید محمد اعطا و با اهدای لوح تقدیر از تلاش‌های سردار عبداللهی تجلیل کرد.

منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین