کد خبر: ۱۶۴۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۸
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از حضور وزیر آموزش و پرورش برای پاسخگویی به سوال چهار نماینده مجلس در این کمیسیون خبر داد و گفت که تمامی نمایندگان مهلت‌هایی را به وزیر دادند تا گزارشی در مورد سوالاتشان ارائه کند.
ناطقان: میرحمایت میرزاده در توضیح جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: وزیر آموزش و پرورش برای پاسخ به سوالات نمایندگان در کمیسیون حاضر شد. سوال اول مربوط به آقای محجوب نماینده تهران درباره دلیل پرداخت نشدن به موقع مطالبات فرهنگیان بود. وزیر توضیحات لازم را ارائه کرد. معتقد بود وضعیت پرداختی‌ها نسبت به سال‌های قبل بهتر شده است. در نهایت مقرر شد وزیر گزارشی از پرداختی‌های مطالبات فرهنگیان در سال گذشته و جاری را ارائه کند تا در نهایت نماینده در مورد قانع شدن یا نشدن از سوال اعلام نظر کند.

وی ادامه داد: سوال بعدی مربوط به آقای محمودزاده نماینده مهاباد درباره علت عدم اجرای اصل 15 قانون اساسی مربوط به تدریس به زبان بومی و محلی بود. توضیح وزیر این بود که به زودی نتایج اقدامات انجام شده را خواهید دید. مشخصا به موضوع تشکیل گروه‌های آموزش زبان‌ها در آموزش و پرورش اشاره داشت. در نهایت آقای محمودزاده دو ماه به وزیر مهلت داد تا نتایج کار معلوم شود.

میرزاده با اشاره به سوال صباغیان نماینده بافق و مهریز از وزیر آموزش و پرورش گفت: این سوال مربوط به مشکلات بیمه‌ای فرهنگیان بود. در نهایت قرار شد وزیر ظرف دو هفته گزارش اقدامات انجام شده را ارائه کند.

وی درباره سوال ابطحی نماینده خمینی‌شهر گفت: آقای ابطحی معتقد بود که در بخشی از مناطق همچون خمینی‌شهر سند 2030 اجرا می‌شود. مشخصا نمونه این موضوع را در پیش‌دبستانی‌ها عنوان کرد. توضیح وزیر این بود که در دوران وزارت او براساس فرمایش رهبری کارها اجرا شده است اما اگر سندی و یا شواهدی وجود دارد ارائه کنند تا پیگیری شود. نماینده به وزیر دو ماه مهلت داد تا بعد از بررسی عملکرد این وزارتخانه درباره 2030 نظرش را درخصوص قانع شدن یا نشدن ارائه کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان گفت: طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مسکوت ماند تا نمایندگان اطلاعات بیشتری در این باره کسب کنند تا بخواهند اعلام نظر کنند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین