کد خبر: ۱۶۶۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۶
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که کشته شدن «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سیاست‌های آل‌سعود به معنای تعرض به آزادی بیان است.
ناطقان: «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه درباره قتل روزنامه‌نگار مقتول سعودی گفت که مواضع اتحادیه اروپا درباره ریاض بستگی به پاسخ آن در قبال پرونده خاشقچی دارد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: کشته شدن یک روزنامه‌نگار به معنای تعرض به آزادی بیان است.

وی تصریح کرد، تحقیقات درباره پرونده خاشقچی باید به شکل جامع و با هدف کشف حقیقت صورت بگیرد.

پیش‌تر، رئیس پارلمان اروپا نیز اعلام کرد که نه تنها عاملان قتل جمال خاشقجی بلکه آمران آن نیز باید در محاکم قضایی محاکمه شوند.

رئیس‌جمهور ترکیه امروز درباره پرونده قتل روزنامه‌نگار سعودی در کنسولگری استانبول سخنرانی کرد و گفت: قتل خاشقچی برنامه‌ریزی‌شده بود و ۱۸ متهم این حادثه باید در استانبول محاکمه شوند.

خاشقچی بعد از ورود به ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول از سه‌شنبه ۱۰ مهرماه (۲اکتبر) ناپدید شد. مقام‌های ترکیه‌ای اعلام کردند او در داخل این ساختمان کشته شده و بدنش قطعه قطعه شده است. 

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین