کد خبر: ۱۶۸۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲
در ادامه رزمایش مشترک پدافند هوایی ولایت97، سامانه توپخانه ای پدافند هوایی «سراج» توانست پهپادهای متخاصم را در آسمان محل برگزاری رزمایش مورد اصابت قرار دهد.
ناطقان: به نقل از ستاد خبری رزمایش مشترک پدافند هوایی ولایت  97، سامانه توپخانه ای سراج که برای اولین بار در این رزمایش رونمایی شد، یک توپ ۳۵ میلیمتری است که توپ و گلوله آن بهینه شده و این سامانه علاوه بر استفاده از رادار، از یک سامانه جدید اپتیکی نیز بهره می‌برد.

استفاده از تعداد زیادی از این سامانه های توپخانه ای در کنار دیگر سامانه ها و تجهیزات موشکی ازجمله سناریوهای مقابله با اهداف هوایی در فواصل مختلف بود.

سامانه توپخانه ای سراج می تواند انواع اهداف ازجمله ریزپرنده ها را کشف و مورد اصابت قرار دهد.

از دیگر موارد قابل توجه در این بخش از رزمایش، سرعت عمل بالای کاربران جوان سامانه های مختلف ازجمله سراج بود که وظیفه کشف و انهدام اهداف را برعهده داشتند.





منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین