کد خبر: ۱۶۹۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳
سردار مؤمنی:
رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر در دیدار با آیت الله نوری همدانی و آیت الله اعرافی گفت: ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار معتاد درسنین و شغل‌های مختلف درکشور وجود دارد که سالانه ۱۹۹ هزار میلیارد تومان هزینه را برکشور تحمیل میکنند این میزان برابر ۱۱ و هفت دهم درصد تولید ناخالص ملی است.
ناطقان: سردار اسکندر مؤمنی قبل از ظهر دوشنبه در دیدار با آیت الله نوری همدانی و آیت الله اعرافی اظهار داشت: ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار معتاد در سنین و شغل‌های مختلف در کشور وجود دارد که سالانه ۱۹۹ هزار میلیارد تومان هزینه را بر کشور تحمیل می‌کنند این میزان برابر ۱۱ و هفت دهم درصد تولید ناخالص ملی است.

وی بیان داشت: قبل از ورود آمریکا به افغانستان، میزان تولید مواد مخدر ۲۰۰ تن بود که این میزان امروز به ۱۰ هزار تن رسیده و ایران نیز در مسیر ترانزیت آن به اروپا قرار دارد.

رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه افغانستان تولید مواد مخدر را طی این دو دهه بیش از پنجاه برابر افزایش داده است، گفت: برای پیشگیری از اعتیاد، باید از نهادهای فرهنگ‌ساز و همه ظرفیت‌های فرهنگی و دینی به خصوص مراجع تقلید و حوزه علمیه استفاده کرد.

وی افزود: طبق نظرسنجی‌های پی در پی مهم‌ترین و بزرگ‌ترین دغدغه مردم اعتیاد و مواد مخدر است، چیزی که درمان آن سخت و دشوار است و مشارکت عمومی را برای ریشه کن کردن می‌طلبد.

میانگین سن اعتیاد ۲۴ تا ۲۵ سال است

سردار مؤمنی با بیان اینکه میانگین سن اعتیاد ۲۴ تا ۲۵ سال است، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های کوتاه مدت ستاد جمع‌آوری معتادان در خیابان و پارک‌ها است و البته پیشگیری از اعتیاد جوانان برنامه بلند مدت ما است.

وی با بیان اینکه ایران در کشف تریاک رتبه اول و در کشف هروئین رتبه دوم جهان را دارد، گفت: ایران تاکنون نزدیک به چهار هزار شهید در راه مبارزه با قاچاق مواد مخدر و اشرار تقدیم کرده است و فقط در سال جاری ۵۰۰ تن مواد مخدر کشف شد که طی آن ۹ نفر شهید شدند.

جزو ۱۰ کشور اول مصرف کننده مواد مخدر هستیم

رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه ما در رأس هرم مصرف کننده اعتیاد در جهان و جزو ۱۰ کشور اول هستیم، گفت: برای پیشگیری از اعتیاد باید تربیت مدرس داشته تا در مدارس و مراکز آموزشی، آموزش‌های لازم را بدهند.

وی تأکید کرد: باید مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد را مردمی کنیم و بازدارندگی درونی ایجاد شود.

منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین