کد خبر: ۱۷۰۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۸
معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات کشور با اشاره به تولید 477 هزار تن آبزیان در کشور گفت: از این میزان 150 هزار تن در حوزه دریای خزر برداشت می شود.
ناطقان: حسین عبدالحی روز چهارشنبه در همایش منطقه ای چالش ها و راهکارهای توسعه آبزی پروری در حوزه دریای خزر در نور افزود: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته امسال تولید آبزیان در کشور به 500 هزارتن خواهد رسید.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران در مجموع با تولید477 هزارتن انواع آبزیان رتبه بیست و یکم دنیا را دارد.

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات کشور خاطر نشان کرد: هم اکنون حدود 70 هزار نفر به صورت مستقیم در بخش تولید ماهیان آبزیان فعالیت دارند.

عبدالحی همچنین به ظرفیت بالای کشور در پرورش ماهیان خاویاری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 100 مزرعه پرورش ماهی خاویاری با حدود 400 هزار فیل ماهی توسط بخش خصوصی در کشور وجود دارد که سال گذشته در این مراکز 1.5 تن خاویار تولید شد.

وی به بازار خوب خاویار و حمایت های صورت گرفته برای افزایش تولید خاویار در کشور اشاره کرد و گفت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته امسال پیش بینی می شود میزان برداشت خاویار در کشور بین 3 تا 4 تن خاویار برسد.

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات کشور به تولیدات قزل الا در اب شیرین اشاره کرد و گفت: ایران با تولید 160 هزار تن قزل الا در آب شیرین رتبه نخست دنیا را دارا است.

عبدالحی همچنین با اشاره به وجود هشت مرکز تکثیر بچه ماهی در سواحل خزر گفت: سالانه بیش از 400 میلیون بچه ماهی در این مراکز تولید و رها سازی می شود.

به گفته وی ، عمده ماهیان تولیدی و رها شده بچه ماهی سفید و خاویاری است.

وی دریافت تسهیلات با بهره بالا را دغدغه بخش خصوصی در تولید آبزیان برشمرد و خواستار تعامل بیش از پیش بانک های عامل در پرداخت تسهیلات شد.

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات کشور با اشاره به برگزاری بیش از 60 جشنواره طبخ آبزیان در 2 دهه گذشته گفت: سرانه مصرف ماهی کشور در اوایل انقلاب اسلامی یک کیلوگرم بود اما امروز با برنامه ریزی و تبلیغات صورت گرفته به 11 کیلوگرم رسید و این در حالی است که سرانه مصرف ماهی در دنیا 20 کیلوگرم است.

عبدالحی برداشت 40 هزار تن میگو در سال جاری را یک موفقیت بزرگ دانست و گفت: این میزان میگو در سطح 11 هزار هکتار از مزارع کشت میگو کشور برداشت شد در حالی که در سال گذشته میزان برداشت میگو در کشور 32 هزار تن بوده است.

همایش یک روزه منطقه ای چالش ها و راهکارهای توسعه آبزی پروری در حوزه دریای خزر در نور با هدف تعامل و پیوند بیشتر دانشگاه با صنعت آبزی پروری برگزار شد.

در این همایش قرار است تعدادی از کارشناسان و متخصصان راهکارهای پیشنهادی خود را برای توسعه صنعت آبزی پروری در حوزه دریای خزر ارائه دهند.

در این همایش علاوه بر مسئولان سازمان شیلات کشور، فعالان حوزه شیلات و بخش خصوصی، دامپزشکی، محیط زیست و مسئولان شیلات استان های گیلان، مازندران و گلستان حضوردارند.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین