کد خبر: ۱۷۰۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۵
سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور از تصویب کلیات طرح استانی و شهرستانی شدن انتخابات مجلس در این کمیسیون خبر داد.
ناطقان: اصغر سلیمی  در تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس اظهار داشت: در این جلسه طرح یک فوریتی اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی که مربوط به استانی – شهرستانی شدن انتخابات مجلس است، مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: کلیات طرح استانی-شهرستانی شدن انتخابات مجلس در این جلسه به تصویب رسید.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور درباره طرح مذکور تصریح کرد: بر اساس این طرح، یک فرد می‌تواند از یک حوزه کاندیدا شود و هم رای حوزه انتخابیه شهرستان خود را کسب و هم از رای استان استفاده کند.

سلیمی بیان کرد: در واقع برگه های اخذ رای به گونه ای تنظیم می‌شود که فرد کاندیدا هم از شهرستان مربوطه و هم از استان بتواند کسب رای کند اما باید از حوزه شهرستان خود در یک حد معینی اخذ رای کند که هنوز میزان آن در کمیسیون تعیین نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در کمیسیون شوراها و امور داخلی باید شرایطی که فرد کاندیدا نتواند حد نصاب را از شهرستان خود کسب کند، مورد بررسی قرار دهد و تدابیری را برای این مسئله در نظر بگیرد که این موضوع در جلسات آتی مورد بررسی قرار می گیرد.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین